Станція «Деміївська», наступна зупинка — «Голосіївська». Уже менш ніж за два місяці ці фрази, сподіваємося, почують кияни у поїздах метрополітену. Принаймні такі обіцянки лунають із уст усіх: від представників «Київметробуду» до Президента країни. Кореспонденти «Голосу України» вирішили перевірити, як ідуть будівельні роботи. І одними з перших побували на ще не відкритих, але вже таких бажаних станціях метрополітену — «Деміївська», «Голосіївська», «Васильківська». Скоро тутешні перони заповнить шум маси людей. А поки що тут грає збірний оркестр молотків і перфораторів.

 

Щоранку проїжджаючи вузькою вулицею Васильківською, години проводячи у заторах на проспекті 40-річчя Жовтня і на Московській площі, кияни, яким «пощастило» жити в Голосіївському районі, ставлять одне питання: коли вже? Коли нарешті метрополітен запустить три нові станції? Кажуть, обіцяного три роки чекають. Неправда. Минуло вже п’ять, а й досі доводиться вистоювати довжелезні черги на зупинках маршруток. І потім стільки само, якщо не більше, часу витрачати у переповнених автобусах.

— Математика проста: 50 хвилин у маршрутці плюс ще з півгодини у метро, — рахує тривалість своєї щоденної поїздки на роботу киянка Наталія Петрівна. — У гривневому еквіваленті — 3,50. І це тільки в один бік. Якщо нарешті запустять станції метро, то я економитиму, щонайменше, годину часу і три гривні щодня.

У те, що новим станціям метро таки бути, кияни повірили навесні цього року. За зеленим будівельним парканом знову заметушився люд у касках та спецодязі. Перші кілька місяців останні вісті з полів «відмороженого» будівництва найдопитливіші дізнавалися із шпаринок в огорожах. На щастя, таких на кожній станції було вдосталь. Але нещодавно завіса таємниці впала. Більшу частину паркану на станціях «Васильківська» та «Голосіївська» прибрали. Народ оцінив: справа дійсно зрушила з місця. У район, як кажуть тамтешні мешканці, почала повертатися цивілізація.

— Останні роки доводилося жити як на будмайданчику, — каже пані Наталія. — По обидва боки паркан, за ним усе розрито кількаметровими котлованами. Зараз, на щастя, уже тротуари плиткою викладають...

Щоправда, у те, що станції запрацюють до нового року, багато хто так і не вірить. Мовляв, надто ще багато роботи на метробудівців чекає. Та й погода може внести свої корективи. Приміром, вдарити морозами чи засипати будівництво снігом.

Назад дороги немає — метро поїде уже цього року, обіцяє очільник ВАТ «Київметробуд» Володимир Петренко (на знімку). За його словами, перший пробний потяг «запустять» уже 5 листопада.

— Попереду визначна подія: київському метрополітену виповнюється 50 років. Свято відзначатиметься в Національному палаці мистецтв «Україна». Очікується участь перших осіб держави. Можливо, саме на пробному поїзді туди під’їдуть Президент та Прем’єр-міністр країни, — ділиться планами пан Петренко.

Що ж до примх погоди, то вони, мовляв, уже нічим будівництву не зашкодять. Отож ні ранній сніг, ні сильні морози метро не зупинять. І в тому, що роботи вдасться закінчити у строк, головний метробудівець не сумнівається. Для цього, буцімто, є і сили, і бажання, та й самих «робіт» залишилося не так багато. Ось тільки халепа: «Останні два тижні відчуваємо певний брак фінансування. Зараз поїду у Мінфін. Узагалі-то, кошти необхідні виділено: прем’єр підписав документ про перерахування 150 млн. на завершення будівництва. Але, на жаль, вони досі десь по казначействах «ходять», — каже Володимир Іванович. 

І поки пан Петренко шукає мільйони, ми вирушаємо на будівництво. Перша зупинка — станція «Деміївська». Тут роботи «на поверхні» уже закінчено. Основне поле бою — підземка.

— Працюємо цілодобово. Задіяно близько180—250 осіб, — розповідає Анатолій Штандарін, начальник дільниці №1 підземних робіт управління реконструкції та будівництва «Київметробуду». — Нам залишилось уже зовсім небагато. Сьогодні, приміром, робитимемо монтаж ліфтів для інвалідів. Буде так: людина вийшла з вагона, під’їхала на своєму візочку до ліфта, піднялася нагору і потім по пандусу на підйомнику потрапляє на вулицю. Сподіваємося, це полегшить непросте життя осіб з обмеженими фізичними можливостями. А загалом, архітектурна та технологічна готовність станції десь на рівні 99 відсотків. Ми зробимо все, щоб вона засяяла та тішила очі пасажирів.

Наші очі станція Деміївська вже порадувала. Видно, що основні роботи позаду. І поки одні робітники перевіряють ескалатори у дії, інші начищають до блиску плитку на підлозі.

Гірше справи — на інших станціях. Там до генерального прибирання ще досить довго. Приміром, на «Васильківській» ще не повністю закінчили підземні входи-виходи обладнувати. Та й тупики, на яких потяг переїжджатиме із колії на колію, тільки бетонують. Але попри нашу недовіру, метробудівці не перестають запевняти: все буде готово у строки.

— Видиму частину оздоблювальних робіт буде завершено до 1 листопада. І під час запуску пробного потяга ми представимо станцію в належному вигляді: гарну, вимиту, — каже Володимир Ганчук, заступник начальника з оздоблювальних робіт управління реконструкції та будівництва «Київметробуду». — Завтра ми змонтуємо ліфти для інвалідів, сьогодні вставимо скло. Коротше кажучи, робота йде без зупинок.

З останнім твердженням — не посперечаєшся. Працюють на станціях і справді не покладаючи рук у кілька змін. Будують ліфтові, фарбують стелю, роблять сходи у переходах тощо. Триває благоустрій прилеглих територій, облаштування проїжджої частини.

— Якби ви знали, як їх тут муштрують, по двічі на день наради та перевірки влаштовують. Та ще й постійно у спину кричать, мовляв, швидше потрібно, — ділиться по секрету інформацією один із робітників на станції «Васильківська». — Перекурити вдається, коли матеріали закінчуються.

Між тим, конкретну дату відкриття нових станцій метробудівці не називають. «Домовленість була — до нового року. Ми її виконаємо», — каже Володимир Петренко. А от прості робітники зізнаються: їх поставили у жорсткіші часові рамки — до 10 грудня вони мають усе привести до ладу. Мовляв, приблизно тоді і станції запрацюють.

До речі, будівництво цієї ділянки (3,8 км з трьома станціями «Деміївська», «Голосіївська» та «Васильківська») «Київметробуд» почав ще 2005 року. Завершити його планували у 2008-му, потім відтермінували на 2009-й, ще через деякий час перенесли на 2010 рік. Усі станції —  безбар’єрні (зручні для користування особами з обмеженими фізичними можливостями). Окрім того, ця ділянка, як обіцяють, буде найтихішою. З найменшим впливом шумів та вібрацій на прилеглі будинки та території. Та й на пасажирів, мовляв, чекають оксамитові подорожі.

А тим часом експерти у сфері нерухомості пророкують: після відкриття нових станцій вартість помешкань у прилеглих будинках зросте на 20—25 відсотків. За нашими даними, орендатори вже почали підіймати щомісячну плату за квартири.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.

Інші фото з цієї події шукайте у фотомагазині на сайті www.golos.com.ua.