Четвертий день кияни їздять недобудованим швидкісним трамваєм. Якщо й ризикують, то хоча б безоплатно. Як уже повідомляв «Голос України», доробляли «столичний довгобуд» похапцем. За день до відкриття укладали плитку на підлогу, встановлювали бетонні огорожі, шліфували рейки. Перед робітниками поставили нездійсненне завдання: здати об’єкт до Покрови. Встигнути не встигли, але видимість готовності створили. Всі недоліки сховали під будівельною сіткою, а народ покликали на станцію із дзеркальними стінами, лавками для пасажирів і новенькими турнікетами — кінцеву «Кільцеву дорогу».
Запускали довгоочікуваний трамвай у суботу в присутності Прем’єр-міністра Миколи Азарова. До його приїзду готувалися особливо ретельно: на станції встановили металошукачі, а людей пропускали за списком. Глава уряду спізнився на 15 хвилин. До того моменту люди, що зібралися, помітно знудилися: «Хоч би музику увімкнули», — нарікали одні. «Щось довго він снідає», — уїдливо казали інші. Прем’єр з’явився із проїзним у руках і зі знанням справи пройшов через турнікет. На пероні з доповіддю на нього вже чекав перший заступник голови КМДА Олександр Попов.
Він повідав, що загалом довжина лінії становить трохи більше десяти кілометрів. Курсуватимуть маршрутом 40 трамваїв, а пасажиропотік становитиме 20 тисяч осіб за годину. За його словами, повністю реконструйовано п’ять станцій.
Перераховуючи їх, Попов зазнав конфузу: зупинку «Сім’ї Сосніних» він чомусь охрестив «Сім’єю Соснових». А насамкінець порадував киян звісткою, мовляв, цілий тиждень ті можуть кататися трамваєм безплатно.
— Хай люди протягом цього строку звикнуть до нього, оцінять його переваги, — заявив Олександр Попов, чим викликав схвалення Прем’єр-міністра.
Обкатувати новий трамвай прем’єр зголосився сам. Але перед тим, як «високий гість» увійшов, для нього влаштували показовий виступ. Кілька поїздів вітчизняного виробництва, прикрашені символікою Євро-2012, проїхали по колу... з голосним рипінням. Машиністи пізніше зізналися «Голосу України»: рейки подекуди потрібно дошліфувати, мовляв, на Гарматній та Індустріальній особливо відчутні будівельні огріхи.
До вокзалу від Борщаговки швидкісний трамвай доїхав за півгодини. Проїхавши в трамваї зі швидкістю 20 кілометрів на годину, чиновники зрозуміли: з назвою погарячкували.
— Гадаю, називати трамвай швидкісним було нелогічно, — сказав після поїздки М. Азаров. Щоправда, потім додав, що особливо розганятися нема чого, адже зупинок на шляху проходження занадто багато, та й відстань між ними лише 900 метрів: «Коли в тебе дилема: або йти пішки, або їхати з мінімальною швидкістю, мені більше подобатися їхати», — зазначив прем’єр, після чого сів у службовий автомобіль і гайнув.
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.
P. S. Зупинятиметься трамвай поки що не на всіх станціях. Прийматимуть пасажирів на «Кільцевій дорозі», «Ромена Роллана», «Гната Юри», «Сім’ї Сосніних», «Старовокзальній» і «Політехнічній». Ще п’ять станцій планують здати протягом десяти днів, а дві, нині законсервовані, — «Площу Перемоги» і «Повітрофлотську» — тільки наступної весни.
Інші фото з цієї події  шукайте в фотомагазині на сайті www.golos.com.ua.