До голосування залишилося менше місяця. Тож вулиці міст Волині, телеекрани, шпальти обласних і районних газет уже заполонила політична реклама «кращих синів і дочок».

Як кажуть мої земляки львів’яни: «Перед виборами всі нас мають за вар’ятів (діалект. — дурнів)». Скажімо, один досить поважний чоловік, маючи в області найбільшу над усіма владу, впродовж двох років так і не спромігся поскошувати бур’яни та позагрібати ями перед будинком облдержадміністрації, де його попередник розпочав реконструкцію. А коли в Луцьк мав прибути Президент України Віктор Ющенко, сором’язливо на півтора року обгородив площу високим металевим парканом, викликавши іронічні посмішки чи не в усіх лучан. Його наступник не став терпіти такої ганьби і за кілька місяців упорядкував майдан. Спитаєте: «До чого вся ця мова?» Та ось, як лише зайшлося про наступні вибори, цей екс-керівник найпершим прикрасив площу своїми портретами. Тепер він один із головних претендентів на крісло міського голови. Такі ситуації не лише викликають у громадян осуд, а й досить часто трансформуються в ніби списані із життя анекдоти.
Лікарняна палата. Лікар звертається до хворого на грип:
— До вас відвідувачка з косою...
— Невже це кінець, лікарю?
— Та ні. Це лише початок виборчої кампанії.
Що ж, настав час, коли частина суспільства стає невимовно доброю і не скупиться на обіцянки. Називається він виборчою кампанією. Політичні партії, кандидати в депутати рад різних рівнів, у міські, селищні й сільські голови стають ніби іншими людьми: розважливими, мудрими, милосердними. Аби якомога більше людей довідалися про їхні чесноти, використовують рекламу в газетах, на радіо та телебаченні, білборди та просто листівки. Коштує все це недешево.
Сторінка в найтиражнішій в області газеті «Волинь-нова» обійдеться рекламодавцю у 5—7 тисяч гривень, секунда ефіру на обласному телебаченні в найкращий час — 4—5 гривень, без урахування ПДВ, виготовлення одного плакату для білборду — 250 гривень, а демонстрація його протягом місяця — 1500—2000 гривень. Це ж як треба нас любити, щоб іти на великі матеріальні витрати?
Мінімальна вартість виборчої кампанії кандидата на посаду луцького міського голови становитиме 100 тисяч гривень. Таку думку під час ефіру «Волинських новин» озвучили політологи Михайло Шелеп та Олександр Новосад. Найбільше шансів перемогти, вважають вони, мають кандидати, що вже перебували у владі й відомі як управлінці. Мається на увазі насамперед теперішній голова облради Анатолій Грицюк, міський голова Богдан Шиба, колишні голови облдержадміністрації Володимир Бондар та Микола Романюк.
Зміст самої реклами не вражає різноманіттям: портрет кандидата і щось на кшталт «Луцьк стане кращим». Така реклама ні до чого не зобов’язує. Щоправда, й ефективність її невисока.
Що стосується програм претендентів на міського голову, то майже ніхто їх поки що не задекларував. Цього й не вимагає чинне  законодавство. Тому через чотири роки виборець не зможе висунути переможцю претензій щодо невиконання ним обіцянок. Можливо, тому вибори стають не обранням варіанта розвитку міста чи села, а базуються на симпатіях до конкретної особистості, її вміння подобатися та переконувати. Серед можливих претендентів на крісло міського голови лише керівник фракції «Нашої України» в міській раді Андрій Козюра задекларував своє бачення майбутнього обласного центру, презентувавши місяць тому книжку «Стратегія розвитку Луцька 2010—2020 рр.».
Цьогорічна виборча кампанія, попри свої обмежені терміни, вирізняється якимсь незрозумілим очікуванням. Майбутні кандидати на посаду міського голови ніби бояться розкрити свої козирні карти, а, можливо, їх і немає. Тож рекламні тумби в Луцьку та в інших містах Волині поки що порожні. Можна собі лише уявити, скільки листівок і плакатів буде на них, коли до виборів залишиться тиждень-два.
 
Волинська область.