До слова «сервіс» у нас ще з радянських часів приклеївся епітет «ненав’язливий». «На жаль, відтоді мало що змінилося», — каже киянка Ірина Сергіївна.
Наприкінці липня чоловік подарував їй новенький мобільник. Через три дні апарат зламався, довелося нести його до ремонтної майстерні. «Добре, що телефон був куплений у магазині й на нього, як і має бути, оформили гарантійний талон», — розповідає жінка.
У сервісному центрі апарат прийняли й пообіцяли полагодити «якомога швидше».
— Конкретні терміни ми не обговорювали, — згадує Ірина Сергіївна, — але мене запевнили, що вже «тижні через два» я зможу забрати апарат назад.
Ірина Сергіївна вичекала 17 днів і зателефонувала до сервісного центру — довідатися, як просуваються справи з ремонтом.
— З’ясувалося, що мені доведеться почекати ще тиждень, оскільки надворі літо й половина співробітників майстерні у відпустках, а інші з роботою в строк не можуть упоратися, — згадує Ірина Сергіївна. — Але й через сім днів я знову не змогла забрати телефон, почувши нову «відмазку» (мовляв, поломка в апарату серйозна, доведеться замінити деякі деталі, а їх поки що немає в наявності)... Одне слово, чоловік хотів вручити мені телефон, а подарував... проблему. Своїм подарунком я змогла скористатися лише через півтора (!) місяця.
Прокоментувати ситуацію ми попросили фахівців Головного управління з питань захисту прав споживачів КМДА. У разі, якщо телефон не відремонтували вчасно, вони радять звертатися до магазину, котрий вам його продав. Свої проблеми потрібно описати в заяві (складеній у двох екземплярах) і зажадати розірвання договору купівлі-продажу з поверненням грошей або обміном зламаного апарата на новий. До цього паперу потрібно докласти копії квитанції про прийом телефону в ремонт і чека про його купівлю.
Вимагайте в магазині зареєструвати вашу заяву (проставити дату і «вхідний» номер) і зробити такі само позначки у другому екземплярі, який ви заберете із собою. Потім відрахуйте сім днів від дати подачі заяви і на восьмий приходьте до магазину за грошима (або новим телефоном).
Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», гарантійний ремонт техніки здійснюється протягом 14 днів або в будь-який інший строк за домовленістю сторін. Тобто якщо через два тижні телефон не відремонтували, ви маєте право відмовитися продовжувати термін ремонту й вимагати назад сплачені за апарат гроші або ж вимагати обміняти його на інший аналогічний товар. Більше того, якщо ремонт не здійснено протягом 14 днів, то за кожний день прострочення споживач має право отримати пеню в розмірі одного відсотка від вартості товару. А на час ремонту вам зобов’язані надати інший телефон — з обмінного фонду.
І остання порада: спочатку всі претензії щодо якості товару висувайте продавцю, до того ж у письмовій формі.