Це передбачено пунктом 3.7. Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства (затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції №219 від 24.07.2002 року) і саме на цю норму необхідно посилатися, якщо ви зіштовхнулися з недобросовісним ставленням з боку закладу харчування.
Замовляючи їжу заздалегідь, наприклад для святкування певної події, пам’ятайте, що можете відмовитися від замовлення в будь-який момент, окрім дня, на який було зроблено замовлення. При цьому з вас не можуть вимагати гроші як компенсацію. У разі відмови від обслуговування безпосередньо в день проведення заходу ви зобов’язані викупити замовлену продукцію, яка не може бути продана іншим споживачам. Отже, з вас можуть вимагати оплатити вартість їжі, приготовленої спеціально для вас, натомість не мають права брати гроші за алкоголь чи іншу продукцію в запечатаному вигляді. Якщо заклад громадського харчування не може виконати попереднє замовлення, він зобов’язаний повідомити про це не пізніше, ніж за п’ять днів.
Послуги у сфері громадського харчування настільки якісні, наскільки вибагливі та уважні до дрібниць ми — споживачі цих послуг. Тож, якщо ви відчули до себе неввічливе ставлення, вам подали неякісну їжу або ж просто намагаються надурити, не будьте пасивні. По-перше, вимагайте надати книгу відгуків та пропозицій. Викладене там зауваження приверне увагу контролюючих органів під час наступної перевірки та змусить перевіряльників бути більш прискіпливими до цього закладу. Якщо, на вашу думку, цього недостатньо — звертайтеся до місцевого управління у справах захисту прав споживачів. Для цього необхідно підготувати письмову заяву та долучити до неї копії всіх документів, що є доказами ваших слів. Такими документами можуть бути рахунок, квитанція про оплату рахунку, пояснення або свідчення очевидців тощо. Якщо подаєте скаргу особисто — обов’язково просіть зробити на копії відмітку про її прийняття, а якщо відправляєте поштою, надсилайте рекомендованим листом з повідомленням про отримання. Відповідно до ст. 20 Закону «Про звернення громадян» вам зобов’язані відповісти у строк не більше одного місяця. Звернутися до суду по захист своїх прав можна в будь-який момент, не чекаючи на реакцію з боку управління у справах захисту прав споживачів. Під час подання позовної заяви про порушення прав споживачів судовий збір не сплачується.
(Закінчення. Початок у номері за 7 жовтня 2010 року).