Термінал «F» в аеропорту «Бориспіль», який хотіли відкрити ще в День Незалежності, а стрічку перерізали після авральних робіт лише у вересні, нарешті запрацює! Обіцяють, що відбудеться це вже 1 жовтня. А на повну силу термінал запустять 20 жовтня. Новий аеровокзал має взяти на себе 50% від загального обсягу перевезень, запевняють чиновники. Однак поки що незрозуміло багато чого. У тому числі й у якій послідовності здійснюватиметься переведення рейсів, що може призвести до певних труднощів для пасажирів. Швидше за все, першими перебазуються чартери, а потім уже й регулярні рейси.
У цей час в «Борисполі», як і раніше, працює три термінали — «A», «B» і «С», які технічно й морально застаріли настільки, що ледве можуть впоратися із зростаючим пасажиропотоком («А» і «Б» навіть збираються знести в 2018 році). Напевно, більшості українців доводилося стояти у величезних чергах у порту, чекати видачі багажу через затримку та стикатися з іншими незручностями, які не докучають в аеропортах інших європейських столиць.
«Моя 12-літня донька з танцювальним колективом улітку літала на конкурс до Артека. Але прямого рейсу Тель-Авів—Сімферополь немає, тому діти летіли через Київ. Однак, прилетівши в українську столицю, вони більше години блукали аеропортом, намагаючись зрозуміти, як же з термінала «В» потрапити в «А» — для внутрішніх перельотів. Довелося телефонувати додому батькам, і ті по телефону з Ізраїлю, по пам’яті «провели» їх!» — поскаржилася «Голосу України» колишня киянка Ірина, чия донька народилася в Ізраїлі й російською розмовляє не дуже добре, а української мови, якою їм хтось намагався підказати дорогу, і зовсім не розуміє. «Англійську ж не розуміли в аеропорту», — стверджує жінка й додає, що, днями прилетівши до Києва, на могили рідних, вона сама витратила більше 40 хвилин тільки на те, щоб пройти паспортний контроль.
В Ірини — український паспорт і візи вона не потребує. Однак стала в чергу на паспортний контроль разом із чоловіком, що в’їжджав в Україну по візі. Коли підійшла їхня черга, доводи про те, що вони приїхали разом, не справили жодного враження на «гостинного» прикордонника. Чоловіка-ізраїльтянина він у країну впустив, а Ірину... відправив в іншу чергу — «для громадян України»...
Таких історій про «зручності» наших «головних повітряних воріт країни» можна розповісти безліч, але не в цьому суть. Влада запевняє, що до Євро-2012 все кардинально зміниться. Буде суперсучасно, швидко й зручно. Та так, що Європа позаздрить.
До речі
Минулого тижня Антимонопольний комітет України оштрафував міжнародний аеропорт «Бориспіль» за зловживання монопольним становищем на 15 тис. грн., повідомляє прес-служба АМКУ. Як показало розслідування, підприємство встановило необґрунтовану вартість послуги з оформлення юридичним і фізичним особам одноразових перепусток на територію аеропорту для одержання або відправлення багажу. Підприємство визнало порушення й зобов’язалося заплатити штраф до державного бюджету.
Зокрема, у зоні прикордонного контролю термінала «F» запрацює карткова система, за допомогою якої про обмеження на виліт можна буде довідатися за 10 секунд. В інших випадках працівник вводитиме паспортні дані людини вручну. Комп’ютер перевірятиме інформацію про неї в різних базах даних. Це забере часу хвилин з десять. Так само тут установлять боді-сканери, яких немає в інших аеропортах України. Це величезна скляна камера, що міліметровими променями «просвічує» людину й дозволяє побачити все, що під одягом і всередині тіла. Інформація виводиться в кімнату оператора. І ще безліч усяких новинок. От тільки з... дорогою до нового термінала, нібито, проблеми.
При цьому, відкриваючи новий термінал, чиновники промовчали про проблеми із проїздом через центральну привокзальну площу аеропорту «Бориспіль»! Вочевидь, вони не знають, що, коли багато рейсів, там завжди утворюються затори. Та й з місцями на автостоянках є великі проблеми...
Неоднозначну реакцію серед фахівців авіаційної галузі викликало й одне з останніх інтерв’ю віце-прем’єра України Бориса Колеснікова, в якому він висловив оптимізм з приводу приєднання України до міжнародного договору «Відкрите небо». Те, що, за словами високопосадовця, він стане «потужним імпульсом для розвитку авіації», розділяють не всі експерти. Вони стверджують, що подібні оцінки — те саме, що популізм колишнього керівництва країни, яке прагнуло ввести країну у всілякі міжнародні структури, щоб видати результати такої політики за великі власні досягнення.
Зовні договір виглядає красиво — всі його учасники надають свій повітряний простір для польотів, здійснюваних іншими сторонами. Начебто створюються умови для чесної конкуренції. Однак очевидно, що вітчизняні авіакомпанії навряд чи зможуть конкурувати з могутнішими іноземними. «У підсумку ми можемо втратити ринок авіаперевезень, у тому числі й внутрішній, а з ним і надходження до бюджету, тисячі робочих місць», — стверджує директор Центру політичного й економічного аналізу Олександр Кава.
Наївною, на думку аналітиків, є й спроба віце-прем’єра приписати собі заслуги, коли йдеться про будівництво нових терміналів, які, на думку фахівців, застаріли ще на стадії проектування. Тому розповідати про те, що «Бориспіль» стане найсучаснішим у Європі, поки що передчасно.