Усі без винятку заклади громадського харчування, незалежно від класу чи типу (ресторани, кав’ярні або звичайні їдальні), підпорядковуються загальним правилам обслуговування клієнтів. Відвідувач користується цілою низкою прав, порушувати які категорично заборонено. А тому важливо знати свої права та не дозволяти ними нехтувати.
Завітавши до кав’ярні або ресторану, ви можете попросити посадити вас в частині приміщення, де не курять. Крім того, що така зона (вільна від тютюнового диму) повинна бути, вона має становити не менше половини площі громадських місць. Заклад, що не дотримується цих вимог, може бути оштрафований на суму від однієї до десяти тисяч гривень. Тож, зіштовхнувшись із порушенням своїх прав як особи, що не курить, ви маєте право звернутися зі скаргою до місцевого управління у справах захисту прав споживачів. Саме цей орган уповноважений накладати відповідні штрафи.
Роблячи замовлення, звертайте увагу не лише на ціну страви, а й на її вагу, вказану в графі «вихід». У меню іноді зазначається вартість за 100 грамів продукції, тому варто заздалегідь поцікавитися, скільки важитиме, а відтак і коштуватиме замовлене вами блюдо. Якщо вам подали страву, а у вас є сумніви, що її вага саме така, як зазначено в меню, ви маєте право вимагати перевірити вагу блюда у вашій присутності. У разі, якщо ваші підозри підтвердилися, наполягайте, щоб вам принесли повноцінну порцію або зменшили її вартість.
Загалом в разі виявлення недоліків у якості продукції та наданні послуг, недоважування або обрахунку заклад громадського харчування на вибір клієнта зобов’язаний:
— безкоштовно усунути виявлені недоліки;
— зменшити розмір оплати за продукцію або послуги;
— замінити на аналогічну продукцію належної якості або вдруге надати послугу;
— повністю відшкодувати витрати споживача, пов’язані з придбанням неякісної продукції або наданої послуги.
(Далі буде).