Вітрильний спорт. В акваторії Київського водоймища 16 — 20 вересня відбудеться битва під вітрилами — Віндмастер регата. Перегони проходитимуть у трьох дивізіонах яхт — спортбот, бігбот і в олімпійському класі «Зоряний». У змаганнях візьмуть участь близько 25 екіпажів, котрі складаються з кращих українських яхтсменів.

Уперше Віндмастер регата відбулася 16—20 вересня 2009 року, другий етап пройшов 23—25 квітня і 14—16 травня нинішнього, і от тепер екіпажі вийдуть на старт у її рамках уже втретє.

Але найбільша сенсація цих змагань сталася ще перед їх стартом. Як стало відомо, склад учасників Віндмастер регати поповнився видатним ім’ям. Киянин Валентин Манкін, легенда і зірка світового вітрильного спорту, спортовець, який переміг у трьох Олімпіадах (1968, 1972 і 1980), причому в різних класах. Він, як ніхто інший, був близький до рекорду Пауля Ельвстрема, який виграв чотири олімпіади поспіль. Наш земляк був срібним призером Ігор-76, чемпіоном світу 1973 року, чемпіоном Європи — 1973 і 1979.

Завершивши блискучу спортивну кар’єру, Валентин Григорович став не менш знаковим тренером. Понад 20 років він живе й працює в Італії, де підготував величезну команду яхтсменів світового рівня. Манкін вийде на стартову лінію разом із іншими учасниками змагань і виступить стерновим у команді на Melges 24 у дивізіоні спортбот.

За цей час відбулися не кількісні, а якісні зміни — розвинулася спортивна складова проекту. Директор Віндмастер регати, майстер спорту міжнародного класу Юрій Семенюк відзначив:

— Цього разу в регаті візьме участь еліта вітрильного спорту — клас «Зоряний». Технічно він найскладніший в олімпійській програмі й стає вершиною кар’єри яхтсменів-олімпійців. Перегони «Зоряного» стали можливі завдяки тому, що ми багато уваги приділяємо спортивним стандартам. Віндмастер регата, либонь, єдина в Україні, до участі в якій не були допущені окремі екіпажі, котрі не відповідали вимогам правил і настанов міжнародних федерацій ІSAF, ORC, ІSRA...

У перших двох регатах взяли участь практично всі наявні в Україні сучасні спортивні яхти Києва, Одеси, Севастополя, Харкова, Миколаєва, Нікополя. Більшість екіпажів становили члени національних збірних, майстри спорту, майстри спорту міжнародного класу, учасники командної навколосвітньої регати «Вольво оушен рейс». Однак організатори київських стартів сподіваються, що завдяки цілеспрямованим зусиллям кількість вітрильників, як, безумовно, і яхтсменів в Україні збільшуватиметься.

— В українському вітрильному спорті спостерігається дефіцит якісних і добре організованих проектів. Окрім того, у занепаді перебуває дитячий спорт. Тому ми, як організатори, поставили собі завдання організувати й провести змагання європейського рівня, де чітко дотримувалися б усіх спортивних стандартів і вимог міжнародних федерацій і куди прагнули б приїхати найкращі українські яхтсмени. Такий проект, безперечно, зможе привернути увагу всіх небайдужих до дитячого спорту людей і дати новий імпульс його розвитку, — підкреслив голова оргкомітету Віндмастер регати Ігор Юшко.

Традиційно у рамках регати відбудуться «перегони» партнерів і спонсорів, у якій керівники і менеджери успішних компаній, котрі підтримують розвиток вітрильного спорту в Україні, змагатимуться між собою у складах перегонових екіпажів. Після завершення змагань Оргкомітет Віндмастер регати дарує Вишгородській дитячій школі вітрильного спорту тренувальне судно класу «Оптиміст» та інші коштовні подарунки.

Нагадаємо, 2010 року в рамках Віндмастер регати відбулося сім перегонів у класі спортбот і стільки само — у класі крейсерсько-перегонових яхт. Сумарна довжина дистанцій у спортботах — 27 морських миль, у крейсерсько-перегонових яхтах — 43.57 морської милі.