Комітет з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики рекомендував Верховній Раді відхилити проект закону про внесення змін до Закону «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку». Законопроектом, поданим народними депутатами Ю. Костенком, Я. Джоджиком, І. Зайцем, пропонується надати право об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельним кооперативам у період до 1 січня 2015 р. одержувати в оренду земельні ділянки, на яких розміщені такі житлові будинки та їх прибудинкові території, в межах земель, визначених органами місцевого самоврядування на момент отримання дозволу на їх будівництво.
Члени комітету, погоджуючись із намірами авторів законопроекту сприяти утворенню у новозбудованих багатоквартирних житлових будинках об’єднань співвласників цих будинків, водночас відзначили, що питання, пов’язані із регулюванням процедур із набуття прав на земельні ділянки житлово-будівельними кооперативами, регламентовані статтею 41 Земельного кодексу України та не є предметом регулювання Закону «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку». А запропоновані положення щодо надання об’єднанням співвласників права в період з 1 червня 2010 р. до 1 січня 2015 р. одержувати в оренду земельні ділянки суперечать частині третій статті 22 Конституції України, оскільки положеннями Земельного кодексу України (статті 42, 92) передбачено можливість набувати об’єднанням співвласників в оренду або безоплатно у власність земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території.
Продукція на ринках підлягатиме нагляду
Комітет з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва рекомендував парламенту прийняти за основу проект закону про ринковий нагляд і контроль продукції. Законопроектом, поданим Президентом України, пропонується встановити правові та організаційні засади здійснення ринкового нагляду та контролю продукції як діяльності відповідних державних органів для забезпечення випуску на ринок безпечної продукції, яка має замінити державний нагляд за дотриманням стандартів, норм і правил.
Зокрема, передбачається запровадити європейський принцип, за яким ринковому нагляду підлягає продукція, яка введена в обіг та розповсюджується на ринку. У зв’язку з цим перевірки характеристик продукції насамперед здійснюватимуться у її розповсюджувачів. Перевірки виробників продукції проводитимуться лише у разі виявлення на ринку продукції, яка є небезпечною, становить ризик або не відповідає встановленим вимогам. Також передбачено, що більша частина документації може бути перевірена за місцезнаходженням органів ринкового нагляду, що зменшує можливості для необґрунтованого втручання у здійснення господарської діяльності, які притаманні виїзним перевіркам.
Законопроектом запроваджуються положення законодавства ЄС щодо принципово нової системи контролю тієї імпортної продукції, контроль характеристик якої не здійснюють інші органи контролю під час переміщення її через митний кордон України. Відповідно до практики більшості держав Європи здійснення такого контролю пропонується покласти на митні органи. При цьому в законопроекті встановлено чіткий порядок здійснення контролю продукції при її ввезенні в Україну та процедури взаємодії митних органів і органів ринкового нагляду.
Фінансові інструменти треба розвивати комплексно
Комітет з питань фінансів і банківської діяльності рекомендував парламенту відхилити проект постанови про сприяння розвитку в Україні ринку позабіржових «альтернативних» фінансових інструментів. У документі пропонувалося доручити Кабінету Міністрів у двомісячний термін підготувати і подати на розгляд Верховної Ради проекти актів щодо законодавчого врегулювання функціонування в Україні ринку позабіржових «альтернативних» фінансових інструментів.
Під час розгляду проекту члени комітету зазначили, що сьогодні поняття «альтернативні» фінансові інструменти відсутнє у законодавстві України. Також наголошувалося, що й законодавство Європейського Союзу не розділяє фінансові інструменти на альтернативні та неальтернативні. Народні депутати вважають, що в проекті не визначено поняття «альтернативних» фінансових інструментів, тому Кабінету Міністрів фактично виконати доручення неможливо, оскільки відсутнє чітке формулювання завдання.
На думку членів комітету, розробку законодавчого поля щодо позабіржових, у розумінні даного проекту, «альтернативних», фінансових інструментів не можна відокремлювати від комплексного напрацювання законодавчого врегулювання всього спектра фінансових інструментів, насамперед деривативів, які можуть перебувати в обігу як на біржах, так і на організаційно неоформленому ринку.
Інформаційне управління Верховної Ради.