Проблеми державної підтримки закладів фізичної культури та спорту у зв’язку з набуттям чинності нової редакції закону «Про фізичну культуру і спорт» обговорили учасники «круглого столу» у Верховній Раді.
Заступник глави парламенту Микола Томенко, відкриваючи «круглий стіл», повідомив, що до Верховної Ради надходять численні звернення від спорттовариств та громадських організацій щодо плати за землю спортивними організаціями та спорудами. Історія питання така: до 2006 року спорттовариства, стадіони та інші спортивні споруди не сплачували земельний податок, потім питання про пільги дискутувалося, і у березні 2009 року цю пільгу було повернуто на законодавчому рівні. Протягом року дебатувався порядок реалізації цієї норми, і 2 березня 2010 року уряд прийняв постанову про сплату земельного податку, але вона фактично нівелювала саму ідею закону — бо спорттовариствам і спортивним спорудам треба спочатку заплатити податок, а потім через складну процедуру ці кошти мають повернутися. «Ідея закону — чітко зафіксувати звільнення спорттовариств від сплати земельного податку, — наголосив М. Томенко. — Кабінет Міністрів має лише затверджувати перелік організацій і підприємств, які матимуть цю пільгу, щоб під пільгове оподаткування не потрапили бізнесові структури».
На думку голови центральної ради ФСТ «Динамо», народного депутата України Віктора Коржа, виникло замкнуте коло: у новому Земельному кодексі передбачено або право власності, або право оренди земельних ділянок. Спортивні споруди — стадіони, палаци спорту та інші — зазвичай розташовані у центрах міст, і тепер суми за оренду землі стали для них непосильними.
Учасники «круглого столу» також звернули увагу на те, що з 1 січня 2011 року набере чинності норма нової редакції закону «Про фізичну культуру і спорт», яка передбачає стимулювання для бізнесу, який фінансує спортивні і оздоровчі заходи. Якщо якась бізнесова структура фінансуватиме спортивне змагання чи підтримуватиме обдарованих спортсменів, три відсотки оподаткованого прибутку фірми не обкладатиметься податком. Депутати, члени Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму також ініціюють схвалення низки змін до цього закону, спрямовані на його вдосконалення. Зокрема, щоб тренери були прирівняні у соціальному захисті до педагогічних працівників.
Міністр України у справах сім’ї, молоді та спорту Равіль Сафіуллін також запропонував депутатам внести зміни до закону про здійснення державних закупівель, який нещодавно набрав чинності. Адже відтепер для закупівлі спортобладнання, організації харчування, перевезень спортсменів має відбуватися тендер. І може виникнути, скажімо, така ситуація: приватне підприємство, яке виробляє футбольні м’ячі чи жердини для стрибків, може виграти тендер і спортсмени-«збірники» вимушені будуть користуватися цим обладнанням, хоча воно не витримуватиме жодної конкуренції зі світовими виробниками. Тому, на думку міністра, для спорторганізацій тендерні закупівлі в частині підготовки збірних команд є неприйнятними. Міністр також підтримав позицію народних депутатів щодо збереження пільгового оподаткування зі сплати земельного податку для спортивних організацій та споруд.
Голова Комітету Верховної Ради з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму Павло Костенко відзначив, що з прийняттям нової редакції закону про фізичну культуру і спорт уперше за роки незалежності підійшли до позитивного вирішення проблем сфери фізкультури і спорту. Однак низку питань ще треба врегулювати. У зв’язку з набранням чинності закону, Кабінет Міністрів має розробити програму розвитку галузі на найближчі 5-10 років, і комітет не стоятиме осторонь її розробки, запевнив пан Костенко. Зокрема, депутати наполягатимуть на звільненні спортивних організацій і споруд від податку на землю. Податкові пільги для фізкультури і спорту мають також бути передбачені в новій редакції Податкового кодексу. Серед інших пріоритетів державної політики у спортивній сфері учасники «круглого столу» називали підвищення статусу дитячо-юнацьких спортивних шкіл та їх фінансування, розбудова інфраструктури спорту, будівництво нових об’єктів, підбір кадрів — повернення тренерів із-за кордону та виховання нових.