Хмельницьке територіальне відділення Антимонопольного комітету України покарало київського підприємця за введення споживачів в оману під час рекламування крему «Вертебронол» та бальзаму «Токафен-С».

Останнім часом у багатьох ЗМІ поширилася реклама згаданих засобів, які подавали як панацею від багатьох хвороб. Зокрема, в оголошенні про крем «Вертебронол» було зазначено, що він ефективно долає практично всі недуги — від банальної п’яткової шпори до глаукоми. За словами рекламодавців, чудодійний препарат міг впоратися і з проблемами опорно-рухового апарату, і з серцево-судинними хворобами. Допомагав у відновленні організму після інсульту та інфаркту, лікував астму, простатит і навіть цукровий діабет. Водночас у рекламі не було вказано, що крем є лікарським засобом. Була відсутня також інформація про його походження — лише зазначено, що крем є відкриттям українських науковців.

Працівники відділення провели ретельне дослідження та встановили, що насправді крем може використовуватися як суто профілактичний (а не лікувальний!) засіб — для зовнішнього застосування в комплексній терапії при артритах, артрозах, міозитах, радикулітах, ревматизмі, остеохондрозах тощо.

Схожі метаморфози трапилися і з бальзамом «Токафен-С», який є лише дієтичною добавкою до раціону харчування. За отримання незаконних переваг на ринку та введення споживачів в оману Хмельницьке відділення комітету підприємця оштрафувало.

Реклама фармпрепаратів стимулює інтерес покупців до цього товару. А використання у ній неправдивих відомостей ставить розповсюджувачів диво-ліків у більш вигідне становище порівняно із конкурентами, кажуть в АМК.

Як повідомляв «Голос України», наприкінці серпня проблему рекламування ліків і біологічно активних добавок (БАДів) обговорювали на відкритих слуханнях в Антимонопольному комітеті. Олексій Соловйов, головний державний інспектор з контролю якості лікарських засобів, звернув тоді увагу на парадоксальну ситуацію: за статистикою, провідною причиною смертності в країні є захворювання серцево-судинної системи, проте з огляду на затребуваність лікарських засобів головна медична проблема наших громадян — це діарея. Люди звикли займатися самолікуванням і телерекламу сприймають як найавторитетнішого лікаря.

АМК пропонує повністю заборонити рекламу ліків та біологічно активних добавок. На думку голови Антимонопольного комітету Олексія Костусєва, необмежене розповсюдження рекламної інформації про «чудодійні» препарати загрожує не тільки здоров’ю, а й життю споживачів. Адже серйозно хвора людина чіпляється за будь-яку інформацію, як за рятівну соломинку. Проте витрачені на «новітні» препарати кошти не приносять нічого, окрім розчарування.