Перипетії довкола Пейзажної алеї тривають. Громадські організації б’ють на сполох: земельний апетит Міністерства закордонних справ може коштувати Києву улюбленого місця відпочинку не тільки дітей, а й дорослих. І це при тому, що ще минулого року в результаті кількох судових засідань було відстояно право на існування цього дитячого парку. Та, як уже писав «Голос України», нове керівництво МЗС (останнє й досі має право на постійне користування цією земельною ділянкою) розпрощатися із Пейзажною алеєю не захотіло. І вчора питання її забудови знову розглядали у Шевченківському районному суді столиці. Цього разу Феміда мала вирішити долю тамтешніх гаражів...
— Суд ухвалив рішення, — розповіла нам активістка громадської ініціативи «Збережи старий Київ» Інна Совсун. — Але, на жаль, воно не на користь громадськості. Це все дуже складно пояснили, бо тут включаються юридичні хитрощі. Фактично, суддя підтвердила право власності МЗС на землю. Зараз юристи готують апеляцію. І, судячи із усього, на нас знову чекає тривалий судовий бій. Минулого разу розгляд цього ж питання тривав два роки.
Епопея навколо Пейзажної алеї та її забудови почалася 2003 року. Небезпека її зникнення мобілізувала суспільство. Пейзажна алея була за крок від «спокійного існування». Але в останній момент в МЗС вирішили так легко не здаватися. Аби заспокоїти захисників парку, у пресі з’явилися повідомлення Міністерства, мовляв, самому парку нічого не загрожує. Питання нині стоїть тільки щодо подальшого існування гаражів.
— Будувати, не чіпаючи парк, абсолютно неможливо, — пояснює «Голосу України» активіст ініціативи «Збережи старий Київ» Ігор Луценко, — оскільки парк займає приблизно 90% того місця, де можна звести будинок. Хіба що його зведуть на палях, над парком. До того ж фізично ці гаражі є підпорною стінкою для скульптур того ландшафтного парку, який зараз знаходиться на Пейзажній алеї. Власне, на цих гаражах закріплено принаймні третину усіх скульптур, які там є. Вони фізично, конструкційно, архітектурно є невід’ємною частиною цього парку. Таких гаражів, без перебільшення, більше ніде у світі немає. По-друге, юридично сьогодні, на мій погляд, це є основною зачіпкою стосовно того, що там не можна будувати. Оскільки є постанова суду, що ці гаражі не можна зносити. І зараз вони є юридичним бастіоном, так би мовити. У принципі, це нонсенс, що суд знову прийняв до розгляду питання по цих гаражах.
Сподіваємося, що бульдозери все ж дочекаються остаточного рішення суду.