Петро СИМОНЕНКО, Комуністична партія:

— Виконання дуже непростих завдань, які стоять сьогодні перед нашою країною, потребує величезних злагоджених зусиль і від Верховної Ради, парламентської коаліції, уряду, всіх владних структур. Компартія входила у коаліцію не з кон’юнктурних чи партійних міркувань, а з серйозними намірами зробити все, щоб якнайшвидше подолати наслідки глибокої економічної кризи. Найголовніше завдання вбачаємо в тому, як забезпечити стабілізацію ситуації в економічній, соціальній сфері, з найменшими втратами для наших громадян, соціально найнезахищеніших верств населення, щоб захистити національні інтереси України. Виняткового значення ми надаємо, по-перше, запобіганню підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, побутовий газ і електроенергію. По-друге, недопущенню підвищення цін на хліб, крупи, інші продукти харчування та товари першої необхідності, ліки, медичні засоби. Зокрема, вважаємо за необхідне негайно розглянути питання щодо заборони вивезення за кордон зерна до повного забезпечення ним держави. По-третє, внести серйозні зміни до податкового законодавства, відновити прогресивну шкалу оподаткування доходів населення, встановити податок на предмети розкоші для багатих, податкові канікули для малого і середнього бізнесу, допомогти тим, хто відкриває підприємства у нашій державі. По-четверте, захистити фізичних осіб-вкладників, які постраждали від махінацій на валютному і кредитному ринках.
Іван КИРИЛЕНКО, Блок Юлії Тимошенко:
— Багато розмов точиться довкола радикальних реформ, гучних слів багато, а що на виході? За такої концентрації влади, унікальних можливостей, коли є слухняна вертикаль і автоматична коаліція, часу втрачено занадто. Податкові зміни реформаторськими навіть наближено назвати не можна. Податковий тягар для більшості людей стане ще відчутнішим мільйонам співвітчизникам, які хотіли власною працею створити достаток і добробут у своїй сім’ї, стати середнім класом. Ми проти такого Податкового кодексу і чітко пропонуємо у нашому проекті закону запровадити п’ятирічні реальні, а не липові податкові канікули для малого бізнесу. Особливо за місяці нової влади постраждали селяни — спочатку проголосували куций для селян бюджет, потім обрізали і його, нині зупинили рух зерна і душите цінами. А з газом для села взагалі історія з географією — різниця в ціні для різних садиб становить майже чотири рази. Це змушує селян переселятися в землянки, літні кухні та приміщення. А де ж дешевий український газ, який за наших часів ішов на село і для побутових потреб? Ми пропонуємо встановити мораторій на підвищення цін на газ для населення, розібратися, обрахувати і тільки потім визначитися, зокрема, для селян. Не підвищувати треба ціни на енергоносії, а знижувати. Давайте не пенсійний вік збільшувати, а покращувати пенсійне забезпечення: продав селянин на ринку тонну молока, чи певну кількість м’яса, картоплі — отримав не просто зарахований рік роботи, а ще й право на збільшену пенсію. Пропонуємо негайно встановити мораторій на збільшення пенсійного віку для жінок.
Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ, Блок Литвина:
— Багато наших колег, зустрівшись, вітають один одного «з початком навчального року». На нашу думку, він має стати для нас не стільки «навчальним», як «повчальним». Повчальним у тому сенсі, що відома формула «процес є все, а результат — ніщо» себе давно скомпрометувала. У процесі наша країна весь час, а ось результати досягають інші, в тому числі й наші сусіди. І питання не у сутності й відмінності цілей учасників політичного процесу. Декларована й оприлюднена мета в усіх одна — хто в цій залі або за її межами проти такої мети, як справедливе суспільство загального добробуту? Ніхто. Але питання полягає у методах досягнення цього справедливого суспільства. Можливі варіанти розвитку України можна порівняти з підняттям на п’ятий поверх будинку. Підйом можна здійснити трьома шляхами — по стіні, сходами або дочекатися, доки побудують ліфт. Більшість пропонованих стратегій є популістськими — дочекатися, доки побудують ліфт. До того ж це стосується будинку, в якому будівництво ліфта не передбачено технічними характеристиками. Це роздача порожніх нездійсненних обіцянок.
Піднятися можна і сходами, хоч би як це було важко. Так, це зусилля. І якщо через годину чи завтра ми будемо тільки на другому поверсі, будемо все одно вище, аніж були б в очікуванні ліфта. Те, що є в успішних країнах і багато років бракує нам, — це науково обґрунтована, глибока стратегія розвитку країни, багатоступенева програма, що вимагає серйозних зусиль для планомірного розвитку добробуту населення. Ми пропонуємо, щоб узагальненням нового бачення розвитку стратегії держави постав соціальний прагматизм. У такому разі парламент буде здатний запропонувати своїм громадянам новий продукт, чистий і якісний, не модифікований жодними шкідливими організмами.
Микола МАРТИНЕНКО, «Наша Україна — Народна самооборона»:
— Наша фракція пропонує включити до порядку денного сесії всі без винятку зареєстровані законопроекти, не ділити проекти на «правильні» та «неправильні». Головне, щоб депутатські ініціативи не ігнорувалися, як це, на жаль, відбувається з багатьма законодавчими пропозиціями від нашої фракції. Наприклад, на цей тиждень «НУ—НС» пропонувала до порядку денного дев’ять законопроектів, і з них жоден не пройшов.
Головною проблемою в роботі Верховної Ради є ігнорування основ парламентаризму, а саме регламентної процедури прийняття рішень, обговорення в комітетах, у першому та другому читаннях. У результаті важливі для країни політичні й економічні закони виходять середніми або просто шкідливими — від нереального бюджету до ухваленого в першому читанні Податкового кодексу. Або згадаємо закон про місцеві вибори, який все одно довелося переробляти.
Олександр ЄФРЕМОВ, Партія регіонів:
— Сьогодні наша країна стоїть на порозі докорінних змін. Час політичних потрясінь завершено. Президент Віктор Янукович сформував сильну, стабільну та професійну управлінську вертикаль і приступив до реалізації планів глибоких реформ, життєво необхідних Україні. Як народні депутати й члени коаліції «Стабільність та реформи», ми бачимо своє завдання у законодавчій підтримці формування нової архітектури влади, закладанні фундаменту розвитку держави. Разом із розглядом окремих законів, найважливішим завданням є систематизація законодавчого поля, ухвалення зводів законів, кодексів. Після всенародного обговорення у Верховну Раду буде найближчим часом внесено новий проект Податкового кодексу, його прийняття має якісно змінити взаємовідносини держави і бізнесу, держави і людини.
Сьогодні людей хвилюють ціни на енергоносії та комунальні тарифи. Критикуючи владу за зростання цін, опозиція замовчує, що непід’ємна ціна на газ, що дісталася нам у спадок від прем’єра Тимошенко, і укладені нею ж домовленості із МВФ про підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, змусили нас піти на непрості переговори з Російською Федерацією. Тільки після проведення запланованих реформ ми зможемо повноцінно наповнювати бюджет, уникнемо необхідності дотувати з нього Пенсійний фонд.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.