Учора на розширеному засіданні Кабінету Міністрів обговорювали проблеми освіти. У вступному слові Прем’єр-міністр заявив буквально таке: «Учора одна з центральних газет України опублікувала, як на мене, абсолютно дику інформацію: батьки із села Познань Рокитнівського району Рівненської області, де найвища в Україні народжуваність, де мешкає 150 багатодітних сімей, налаштовані не пускати дітей до школи».

«Одна з центральних газет» — це «Голос України». Саме вона, а точніше, — її власкор Олександра Юркова вдарила на сполох, оприлюднивши скандальну інформацію.

Торік у згаданому селі згоріла частина школи, але до 1 вересня її так і не відремонтували. «Це — шок. Апофеоз безвідповідальності», — так відреагував Микола Азаров. І заявив, що «сьогодні ж ми виділимо кошти на будівництво нової школи з резервного фонду».

Він доручив віце-прем’єру із залученням відповідних міністерств і місцевих адміністрацій, а також міністра освіти за погодженням із батьками «за день-два вирішити питання: куди 1 вересня школярі Познані підуть на навчання».

Ситуація, за словами Прем’єр-міністра, на жаль, не поодинока. Окремі керівники «однозначно не виконали завдання уряду: підготувати всі школи до початку нового навчального року». «А тому ті, хто власні маєтки підготував до зими, а про школи і лікарні забув, шкодуватиме про це до кінця своїх днів», — зазначив М. Азаров.

Аксіома: кардинальні зрушення в суспільстві, модернізація країни починаються зі зрушень в освіті. Нову Україну можуть будувати лише люди, навчені новим технологіям в усіх сферах життєдіяльності, люди, які мислять по-новому, люди, в яких виховано високі морально-вольові якості.

Інвестиції в розум, безумовно, — найуспішніші інвестиції в сучасному світі, наголосив глава уряду.

Президент поставив чітке завдання: протягом десяти років принаймні три українські університети повинні увійти до світового рейтингу 500 найкращих вищих навчальних закладів. Але під лежачий камінь вода не тече.

— Порівняно з 1990 роком кількість ВНЗ у нас збільшилась в 2,3 разу, — зазначив керівник КМУ. Маємо загалом 861 вищий навчальний заклад з 2,6 млн. студентів. У результаті такого абсолютно неадекватного зростання ми отримали страшну руйнівну хворобу — розмноження дилетантства. Раптом у країні, яка ще не повернулась до рівня ВВП 1990 року, а торік, нагадаю, отримала економічний спад у 15%, з’явились цілі армії економістів, менеджерів, маркетологів, юристів, психологів.

Прем’єр-міністр запропонував провести атестацію вищих навчальних закладів і періодично оцінювати якість здобутих випускниками знань. На останніх курсах і через 3—5 років після закінчення вузу.

Микола Азаров акцентував увагу на проблемах шкільної та дошкільної освіти. В Україні торік налічувалося 5,5 тис. дошкільних закладів (1,2 млн. дітей, тобто лише 56% дошкільнят).

А це означає, що у 44% сімей принаймні один з батьків повністю або частково виключений з економічної діяльності, оскільки доглядає за дитиною.

За словами Прем’єр-міністра, за 20 років кількість професійно-технічних закладів скоротилась на 20%. А кількість підготовлених кваліфікованих робітників — на 36,5%. Унаслідок цього постійно зростає дефіцит будівельників, технологів, механіків, робітничих кадрів для агропромислового комплексу тощо.

З 2001 року кількість педагогічних працівників скоротилася на 12%, а це більш як 60 тис. педагогів. Стрімко зросло число педагогічних працівників віком понад 55 років і такими темпами скоротилася кількість педагогічних працівників до 30 років.

Про що це свідчить? Про те, що молодь не приваблює ця професія і, якщо не переламати динаміку, викладати скоро буде нікому, констатував Микола Азаров.

Інші фото з цієї події шукайте у фотомагазині на сайті www.golos.com.ua.