Прочитала відкритий лист колеги директору Українського центру оцінювання якості освіти («Голос України» від 30.07.2010 р.). Насторожив заголовок: «Не перевірка знань, а профанація».
Як учитель із 40-річним стажем (і методист із 12-річним), цілком підтримую основні положення Концепції вивчення іноземних мов, в якій основними результатами діяльності навчального закладу повинна стати не система знань, умінь і навичок (ЗУН), а набір ключових компетентностей в інтелектуальній, комунікативній, інформаційній та іншій сферах, якими володіє учень.
Завдання ЗНО з іноземної мови спрямовано саме на перевірку ключових компетентностей.
Мабуть, колега не зовсім чітко уявляє різницю між ЗУН і компетентностями. Доти, поки вчителі іноземних мов не перебудують свою систему викладання під формування ключових компетентностей, ми матимемо незадоволених результатами незалежного оцінювання.
Колеги! Із цього сумного досвіду, цивілізований вихід один — радикально змінити методику викладання, а це передбачає постійне підвищення своєї майстерності.
Мені не соромно за своїх учнів і колег, учителів сільських шкіл району. Наші учні в переважній більшості підтвердили на ЗНО міцні знання.
Галина ЛЕОНОВА,методист з іноземних мов Центру дитячої та юнацької творчості відділу освіти Сімферопольської райдержадміністрації.
Крим.