На Волині, напередодні річниці Незалежності, відбулося відкриття реконструйованої ділянки магістралі, яка з’єднує столиці України та Польщі.
Останнім часом автомобілісти часто нарікають на те, що відрізок шосе від Ковеля до держкордону з Польщею у багатьох місцях не витримує жодної критики. А тим часом ця магістраль є складовою пріоритетної транспортної осі України №3 Варшава—Люблін—Ягодин—Київ—Волгоград. Її внесено до маршруту основних доріг міжнародної мережі відповідно до Європейської угоди про магістралі, які пролягають територією України і входять у міжнародний транспортний коридор Балтійське море—Чорне море, забезпечуючи зв’язок у напрямку північ—південь за найкоротшою відстанню. Ще одна цікава деталь: магістраль розглядали в колишньому СРСР як стратегічну стосовно надання «дружньої допомоги» країнам Варшавського договору. Напевно, саме тому вона була виконана в бетоні і могла витримати важкі танки. Волиняни і сьогодні називають її не інакше як «бетонка».
Однак час робить своє. За сорок років експлуатації в дорожньому полотні з’явилися вибоїни, технічні та експлуатаційні дані магістралі перестали відповідати сучасним вимогам. Але ж через міжнародний автоперехід в Ягодині до України надходить майже 40 відсотків експортних вантажів з Європи!
Тож у 2007-му тут розпочали реконструкцію. На жаль, роботи просувалися вкрай повільно, а в 2008—2009 роках і зовсім зупинилися. Лише в липні нинішнього року сюди знову прийшли будівельники. А вже 20 серпня вони здали в експлуатацію відрізок цієї міжнародної автодороги завдовжки 2,7 кілометра, виконаний за всіма європейськими стандартами. Як розповів головний інженер проекту Анатолій Коцага, вона відповідає 1Б категорії. Дорога має дві смуги зустрічного руху завширшки 7,5 метра кожна, а разом з укріпленими узбіччями — по 11 метрів. Тришарове асфальтобетонне покриття завтовшки 29 сантиметрів дає змогу рухатись по шосе багатотонним автопоїздам. Роздільні смуги виконано з пластикового покриття, що гарантує їхнє тривале використання. Магістраль обладнана світловідбиваючими елементами, в місцях розвороту — бар’єрним огородженням. Це перша дорога такого рівня на території Волинської області.
Виступаючи на урочистому відкритті магістралі, голова Державної служби автомобільних доріг України Володимир Демішкан сказав, що це перший такий об’єкт, зданий цього року. Загалом у 2010-му буде введено в експлуатацію 720 кілометрів шляхів. Значення цієї магістралі для економіки України важко переоцінити. Окрім того, вона входить в концепцію проведення в Україні Євро-2012. «Я з гордістю зазначаю, — сказав на врочистостях керівник Укравтодору, — що українські шляховики можуть будувати дороги європейського стандарту».
Іменинником того дня почувався і голова Волинської облдержадміністрації Борис Клімчук:
— Дорога, на якій ми зараз з вами стоїмо, — найкоротший шлях із Києва до Варшави, Берліна, Парижа. Автоперевізники це добре знають, вони йдуть туди, де їм вигідніше. Не випадково через автоперехід Ягодин проходить вантажівок більше, ніж через чотири автопереходи Львівської області. Така вже географія. Це той випадок, коли люди не ходять прокладеними будівельниками доріжками, а самі протоптують найзручніші для себе стежки. Не випадково поряд із цією магістраллю ми проводимо реконструкцію і самого автопереходу Ягодин. Разом з оновленням енергетики інвестиції там становитимуть 117 мільйонів гривень. І річ не лише в Євро-2012. Чемпіонат мине, а все це залишиться на багато років на благо українців.
На знімках: ця ділянка магістралі відповідає всім міжнародним стандартам; голова Державної служби автомобільних доріг України Володимир Демішкан (крайній праворуч) і голова Волинської облдержадміністрації Борис Клімчук (у центрі) вітають водія-далекобійника Петра, який перший провів свій автопоїзд реконструйованою ділянкою дороги.
Фото автора.