Технологія праймеріз (вибір лідера всередині партії) у тому вигляді, в якому вона використовується в Україні, є передвиборним піаром. Таку думку під час прес-конференції висловив політолог, директор «GMT Group» Анатолій Луценко.
Він зазначив, що існує два види праймеріз: ті, які проходять у середовищі прихильників тієї або іншої політичної сили, і всередині самої політичної партії. «Дуже важко визначити, який саме вид праймерізу проводиться в Україні», — сказав політолог і підкреслив, що сама технологія праймеріз як елемент виявлення настрою виборців досить перспективна. За його словами, це доволі ефективний механізм для пошуку регіональних лідерів.
А експерт корпорації «Гардарика» Костянтин Матвієнко вважає, що праймеріз по-українськи — «банальна політтехнологія». «На сьогодні рівень підтримки населенням політичних сил украй низький. Крім того, уже сьогодні відомі розцінки на висування, тобто «праймеріз — справжнісінька профанація», — впевнений експерт. За його словами, у цій ситуації немає ніякої трагедії, оскільки електоральні способи себе вичерпали.
Костянтин Матвієнко також покладає великі надії на впровадження системи електронного управління. «В Україні такі технології розроблені, і гадаю, в найближчі два-три роки ми їх побачимо», — сказав він. Медіа-технолог PR-групи Polіttech Ярослав Макітра зазначив, що «партійно-кланова модель формування списків» на виборах в Україні себе вичерпала. Але й нова технологія не має чітко виписаної процедури. Ярослав Макітра вважає, що голосування на вулицях — абсурд. Це модна фішка, що створює у виборців ілюзію впливу на результат виборів.