Інспектори ДАІ звинувачують у всьому водіїв. Мовляв, вони не дотримуються правил дорожнього руху. Однак автолюбителі переконують: основна причина ДТП — поганий стан доріг та недосконала організація дорожнього руху. Кореспондент «Голосу України» намагався з’ясувати, що все ж таки стає основною причиною аварій на автошляхах міста.

Ленінградська площа — найнебезпечніше місце для водіїв. Восьма година ранку середи засвідчила: потрапити тут у ДТП дуже легко. Всьому вина — недосконала організація дорожнього руху. Адже відразу впадає в очі відсутність інформаційних показників на під’їзді до площі. І це за великої кількості розв’язок. Цікаво, що за годину перебування на небезпечній ділянці дороги, незважаючи на ускладнений рух, працівники ДАІ так і не з’явилися. Щоправда, вони не втомлюються інформувати, що за 5 місяців цього року на Ленінградській площі сталося близько 90 аварій.
Інше небезпечне місце для автолюбителів — перетин проспекту Григоренка і вулиці Княжий затон. На небезпечній дорозі теж відсутні інспектори ДАІ. Однак вони тут потрібні. Адже багатосмуговий проспект позначений як другорядна дорога, а вузька вулиця — як головна. Світлофор вимкнено. Водії, розігнавшись, перед перехрестям не завжди встигають відреагувати на знак «поступися дорогою». За 10 хвилин перебування на перехресті виникло декілька заторів. На щастя, обійшлося без ДТП.
Недосконала організація дорожнього руху і на Караваєвих дачах. У цьому місці пробки та аварії — явище звичне. На мосту є зупинка громадського транспорту. Відразу за нею три смуги дорожнього руху переходять у дві: крайня ліва йде ліворуч. У таких умовах зробити помилку при маневруванні дуже легко. Звісно, що працівників ДАІ там зустріти теж не вдалося.
До аварійних ділянок належать також проспект Бажана, Набережне шосе, Харківська площа та Жулянський шляхопровід. Цікаво, приміром, Столичне шосе до небезпечної дороги не належить. Однак це улюблене місце роботи інспекторів ДАІ. Наприклад, кореспондент «Голосу України» фактично на трьох кілометрах дороги виявив три патрулі ДАІ.
За словами першого заступника начальника столичного УДАІ Ігоря Опанасенка, майже у 80% випадків до ДТП призводять перевищення швидкості, порушення правил маневрування, перетину перехресть, проїзду пішохідних переходів, нетверезі водії. Для поліпшення ситуації постійно проводяться профілактичні операції.
Коментар
Представник «Асоціації безпеки дорожнього руху» Михайло Кіссін:
— Основні проблеми організації дорожнього руху в місті існують давно і поглиблюються з кожним роком. Насамперед не виконується необхідний розрахунок транспортних потоків, інтенсивності руху. Додаткові проблеми створює хаотична забудова міста. Встановлюються дорожні знаки, виготовлені з плівки низької якості (здебільшого китайського виробництва) з низькими параметрами світлоповернення. Встановлюють так, що їх погано видно учасникам дорожнього руху. Переважну більшість знаків потрібно замінити. Також не використовуються сучасні високоефективні матеріали для дорожньої розмітки, як наслідок — вимушені робити розмітку декілька разів на рік, що призводить до утворення заторів у результаті перекриття ділянок дороги. Нині існує спеціальна програма «Ліквідація місць концентрації ДТП». Головна її мета — вчасно інформувати водіїв про наближення до місць концентрації ДТП.