Суднобудування є базовою галуззю промисловості міста Миколаєва та основою вітчизняної морської індустрії. Миколаївські корабельні можуть випускати будь-яку суднобудівну й кораблебудівну продукцію, що відповідає міжнародним вимогам якості.
Однак сучасний стан справ у світовій економіці призвів до того, що ринок збуту суднобудівної продукції практично рухнув, і потенціал суднобудівних заводів, у тому числі й миколаївських, перестав бути затребуваним.
На більшості вітчизняних корабелень зберігається надзвичайно складне становище в плані одержання нових замовлень, що приводить до повного або часткового зупинення виробництва. Сьогодні лише деякі галузеві підприємства утримують ситуацію і залишаються на плаву. Зокрема, суднобудівний завод «Вадан Ярдс Океан», незважаючи на певні труднощі, продовжує виробничий цикл і виконує суднобудівні замовлення.
За словами Героя України генерального директора ВАТ «Вадан Ярдс Океан» Миколи Романчука, сьогодні, як ніколи, корабели покладають великі надії на державу, що здатна забезпечити стійке становище пріоритетного напряму економіки, яким є суднобудування. Практика прийняття законів на підтримку суднобудування відповідає кращим європейським традиціям. Без нових державних програм, що чітко окреслюють подальшу стратегію розвитку галузі, нам не обійтися. Безумовно, прийняття «суднобудівних законів» актуальне для такого промислового центру, як наш Миколаїв, де зосереджені три наймогутніші українські корабельні. До того ж від їх успішної діяльності багато в чому залежить благополуччя городян і рівень заможності нашого регіону. Тільки спільними зусиллями влади й бізнесу ми зможемо зберегти безцінний досвід корабелів-професіоналів і використовувати весь свій потенціал для подальшого розвитку.
Щодо виробничої діяльності ВАТ «Вадан Ярдс Океан», нині дирекція підприємства робить усе можливе для досягнення єдиної мети — повноцінного завантаження виробництва. Після успішного завершення контракту з лідером національного аграрного ринку компанією «НІБУЛОН» на будівництво серії із 24 несамохідних суден зроблено наступний крок у формуванні портфеля замовлень — ми підписали новий контракт на створення шести морських буксирів-штовхачів для флоту ТОВ СП «НІБУЛОН».
Однопалубні двогвинтові буксири-штовхачі з розвиненою надбудовою і підйомною рульовою рубкою призначені для буксирування несамохідних суден, складів і плавучих споруд, проведення суден в акваторії портів і постановки до причалу, перевезення швартового майстра й лоцмана, допомоги в проведенні швартових операцій, а також для роботи як криголамні буксири взимку. Довжина буксирів становить 38 м, ширина — 11 м, потужність головного двигуна — 2х940 кВт, що дає змогу суднам розвивати швидкість до 11,5 вузла. Проект головного судна і вся робоча конструкторська документація розроблені вітчизняною компанією ТОВ ПОСС Торола, метал поставляється українськими підприємствами.
Будівництво корпусів буксирів-штовхачів передбачено на лінії великотоннажного суднобудування. Роботи з виготовлення деталей корпуса з листа і профілю провадитимуться в корпусообробному цеху підприємства, а виготовлення корпусних секцій і блоків передбачається на площах складально-зварювального цеху. Корпуси буксирів-штовхачів будуть формуватися із блоків, максимально насичених і зданих представникам Реєстру Судноплавства України та Замовника. Будівництво двох перших буксирів планується завершити до осені й випробувати їх до льодової обстановки. Інші чотири буксири будуть збудовані під час зимового періоду.
Нині також ведеться будівництво 13 одиниць плавзасобів для російської компанії ТОВ «Техногарант». Відповідно до контракту плавзасоби створюються відповідно до всіх чинних правил і норм Російського Річкового Реєстру та під його наглядом.
З метою оптимізації використання виробничих потужностей на ВАТ «Вадан Ярдс Океан» активно ведуться судноремонтні роботи. В 2009 році було відремонтовано й передано судновласникам 15 суден, а в першому півріччі 2010 року — 9 суден.
Для розширення портфеля замовлень ВАТ «Вадан Ярдс Океан» продовжує активний пошук партнерів в Україні та за кордоном, дотримуючись свого основного принципу роботи — дотримання контрактних зобов’язань і якісного виконання робіт.
Подальша стратегія підприємства спрямована на будівництво повнокомплектних суден і розвиток нових напрямів відповідно до кон’юнктури світового ринку.