Днями працівники Житомирського трамвайно-тролейбусного управління пікетували міськраду, протестуючи проти дій, які, на їхню думку, спрямовані на знищення міського електротранспорту. Саме так вони оцінили рішення міськвиконкому про переведення всіх тролейбусів з депо №2 в старе депо №1, ремонтна база якого, як вони стверджують, просто не здатна обслуговувати всі машини, що призведе до швидкого погіршення їх стану та списання. Крім того, перше депо ще з 2006 року перебуває у заставі в банку, причому останній термін розрахунку за боргами, які фактично й не гасяться, спливає вже у квітні наступного року.
У міської влади свої аргументи. Головний — завдяки консервації другого депо буде заощаджено близько двох з половиною мільйонів гривень за рік. А це дуже важливо, адже держава хронічно недоплачує за перевезення 34 категорій пільговиків: тільки у 2009 році сума компенсацій мала становити 26 мільйонів гривень, однак було перераховано тільки 11 мільйонів. А загальна сума недоотриманої компенсації перевищує 46 мільйонів гривень. За станом на перше липня великі борги із заробітної плати перед працівниками цього комунального підприємства вдалося погасити тільки завдяки тому, що сесія облради виділила на підтримку ТТУ 5 мільйонів гривень. Консервацію другого депо заступник міського голови Ігор Гундич назвав вимушеною і тимчасовою. Мало того, розповів, що міська влада збирається закупити 40 тролейбусів, які будуть зняті з експлуатації в Києві у зв’язку з заміною їх на нові: старі столичні машини, за його словами, в значно кращому стані за ті, що нині виходять на житомирські вулиці.
Але працівники ТТУ привертають увагу до того, з чого складається запланована економія: електроенергія — лише 58 тисяч гривень, теплоенергія (тобто економія на опаленні приміщень) — півмільйона гривень, а основна сума — майже два мільйони гривень — економія на заробітній платі. Найбільше скорочення торкнеться слюсарів, тобто людей, від яких залежить вихід тролейбусів на лінію — їх намічено звільнити 34. А як зазначено в листівці, яку роздавали пікетувальники, за минулий рік «на вулицю було викинуто більш як 200 працівників КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління». Те, чому електротранспортники не вірять міській владі, пояснюється дуже просто. Рішення про консервацію другого депо (там залишаються тільки трамваї) стало для працівників ТТУ холодним душем: у колективі навіть не знали, що воно готується. А все, що таємне, одразу викликає недовіру...
Фото автора.