Прийоми відбулися відповідно до Графіка особистого прийому громадян головами парламентських комітетів і депутатських фракцій під час роботи шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України. Проведено, як і було заплановано, 33 таких прийоми, — повідомляє відділ з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України.
Зміст пропозицій, заяв і скарг значною мірою зумовлений безпідставною відмовою працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у розгляді звернень громадян по суті порушених ними питань.
Протягом сесії на особистих прийомах подано 33 звернення від інвалідів І—ІІІ груп, 24 — ветеранів праці, 22 — дітей війни, 8 — багатодітних сімей, 10 — інвалідів та учасників війни. Прийоми відвідали 152 пенсіонери, 20 безробітних, 5 працівників бюджетної сфери.
Заявників турбували переважно проблеми забезпечення законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян — порушено 95 питань цієї тематики, що становить 37,9% від загальної кількості питань, порушених на особистих прийомах. Громадяни, як і раніше, скаржаться на порушення норм процесуального права, винесення неправомірних рішень та вироків, хабарництво, тяганину в судах. Непоодинокими є звернення стосовно корупційних дій працівників правоохоронних органів, фальсифікації ними кримінальних справ, тяганини зі слідством, а також нарікання на самоусунення працівників прокуратури всіх рівнів від здійснення нагляду за додержанням і належним застосуванням законів, формальне ставлення до виконання своїх службових обов’язків, на відписки та відсутність належного реагування на звернення громадян.
У зверненнях, поданих під час особистих прийомів, порушено 29 питань (11,6% від загальної кількості), що стосувалися житлової політики. Заявників турбували проблеми порушення норм містобудування, забудови та реконструкції житла, будівництва соціального житла для малозабезпечених верств населення, ремонту житлового фонду.
Однією з найбільш проблемних залишається соціальна сфера. У зверненнях, пов’язаних із соціальним захистом населення, теж порушено 29 питань (11,6% від загальної кількості питань, порушених на особистих прийомах). Більшість відвідувачів похилого віку зазначали, що держава не повною мірою забезпечує їм належний рівень пенсійного забезпечення, вимагали встановити соціальну справедливість у розмірах пенсій, наголошували на необхідності внесення змін до чинного пенсійного законодавства.
Крім того, деякі відвідувачі зверталися з проханням про надання матеріальної допомоги, здебільшого на лікування, придбання ліків, продуктів харчування, на навчання дітей, ремонт житла тощо. Протягом звітного періоду отримано 8 таких заяв (27,6% від усіх питань цієї тематики).
Відвідувачі також зверталися з питань аграрної політики і земельних відносин — під час особистих прийомів було порушено 16 таких питань (6,4% від їх загальної кількості). Всі вони стосувалися випадків порушення права власності на землю, приватизації земельних ділянок, врегулювання земельних спорів.
Під час особистих прийомів відвідувачі зосереджували увагу також на питаннях фінансової, податкової, митної політики — порушено 8 таких питань (3,2% від їх загальної кількості). Йшлося насамперед про повернення заощаджень (7 питань). У більшості звернень громадяни наголошували на необхідності термінового розв’язання проблем, що виникли під час фінансово-економічної кризи, передусім, у банківській сфері.
Активне політичне життя в державі стало підставою для значної кількості звернень щодо діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. Так, під час особистих прийомів протягом шостої сесії порушено 12 таких питань (4,8% від загальної кількості). Більшість відвідувачів хотіли б бачити, нарешті, чітку і злагоджену роботу усіх гілок влади, спрямовану на розвиток держави і підвищення життєвого рівня населення.
Усі письмові звернення громадян, отримані під час особистих прийомів, розглядалися й опрацьовувалися в секретаріатах парламентських комітетів та депутатських фракцій. За результатами особистого прийому громадян давалися відповідні доручення, які разом із зверненнями громадян надсилалися до відповідних органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Приймальня Верховної Ради України працює за адресою: м. Київ, вул. Банкова, 6-8, 5-й під’їзд. Телефон для довідок 255-42-46.