Профільне навчання в Житомирі минулого навчального року проходило за 16 профілями. Найбільшою популярністю користувалися класи філологічного — 43 класи, 1064 учні; математичного — 11 класів, 275 учнів; технологічного профілів — 7 класів, 186 учнів.
Загалом в ЗОШ третього ступеня діяв 91 профільний клас, де навчалося 2258 учнів, або 97 відсотків старшокласників.
Близько 37 відсотків учнів шкіл другого ступеня вивчали певний предмет поглиблено. Найбільшу популярність має іноземна мова. У 304 класах її опановували більш як сім з половиною тисяч учнів. Математику у 8—9 класах поглиблено вивчали 602 дитини.
Найменший інтерес минулого навчального року був до поглибленого вивчення фізики, хімії, екології.
Галина Пономарьова (на знімку) — педагог із 34-річним стажем. Починала вчителювати в сільській школі. У Житомирській ЗОШ №25 була організатором позакласної та позашкільної роботи. У 1984 році стала її директором. Нинішній ліцей №25 імені Миколи Щорса в обласному центрі знають як сильний математичний заклад, де профільне навчання ведеться давно. Загалом на вибір пропонується три напрямки: математичний, хіміко-біологічний, українська філологія.
Галина Анатоліївна розповідає:
— Метою профільного навчання є рівний доступ до якісної освіти різних категорій учнів відповідно до їх нахилів, потреб, бажань. Тому в кожному навчальному закладі передусім треба створити умови для диференційованого підходу до організації, змісту навчання. Ми вже маємо чітку відпрацьовану систему.
Усе починається в початковій школі — розвиваємо у дітей логічне мислення. Тому запроваджено спецкурс, який так і називається — логіка.
У 5—9 класах ведеться допрофільна підготовка. Намагаємося створити умови для того, щоб учні виявляли свої нахили, інтереси. Орієнтуємо їх на свідомий вибір професії, прагнемо посилити особистісну мотивацію до навчання.
Випереджальне вивчення математики починаємо в п’ятому класі. Додаткові уроки проводяться за рахунок варіативних годин, тож п’ятикласники вивчають частину програмного матеріалу за шостий клас, у шостому — за сьомий, у сьомому — за восьмий. Так ми готуємо їх до поглибленого вивчення математики.
В 10—11 класах — профільне навчання.
Здійснювати його допомагає широка мережа міжкласних і міжшкільних факультативів. Останні створено за ініціативи міськуправління освіти. На базі нашого ліцею діє міжшкільний факультатив з біології.
Мої колеги розробили авторські програми з випереджального вивчення математики для п’ятих, шостих, сьомих класів, авторські програми спецкурсів.
Найамбітніші навчаються за кордоном.
Житомир.
Фото автора.