Хімчистка — заклад, який покликаний спрощувати нам життя і надавати якісні послуги. Утім, іноді ми залишаємося незадоволені її роботою. І невелика біда, якщо предметом розчарування є низький рівень сервісу, прострочений термін повернення речей чи непривітний персонал. Гірше, коли результатом візиту до хімчистки стають безповоротно зіпсовані речі та втрачені гроші.
Пропонуємо розглянути низку практичних порад, які допоможуть захистити ваші права у стосунках з недобросовісними працівниками хімчисток.
Порада перша. Будьте уважні до дрібниць та наполегливі у той момент, коли здаєте речі до хімчистки.
Під час прийняття речі працівник хімчистки повинен її оглянути та попередити про можливі наслідки очищення. Вам варто поцікавитися, чи є забруднення, які неможливо прибрати, або чи існує загроза пошкодження речі. Повідомити про це — обов’язок хімчистки. Вкрай ретельно поставтеся до заповнення квитанції про надання послуг. Пам’ятайте — це єдиний документ, що залишиться у вас та зможе, в разі чого, слугувати доказом на вашу користь. Квитанцію заповнює працівник хімчистки. Наполягайте на тому, щоб він чітко описав стан речі та зазначив, наприклад, кількість ґудзиків, наявність додаткових аксесуарів тощо. Особливу увагу необхідно приділити графі, де вказується ступінь зносу речі. Тут працівники хімчистки дуже часто хитрують, зазначаючи завищений ступінь. Це дає можливість оцінити річ у копійки, що й будуть відшкодовані вам в разі завдання шкоди. Пам’ятайте, що є лише чотири ступеня зносу: 10 відсотків (вироби, які не були у вжитку, без пошкодження волокон і забарвлення); 30 відсотків (вироби мало зношені із не-  значним забрудненням, що не піддавалися раніше хімічній очистці); 50 відсотків (вироби ношені, чищені, вигорілі, із збитим ворсом, потерті); 75 відсотків (вироби дуже забруднені, пошкоджені міллю, такі, що мають припали або розриви).
Простежте, щоб у квитанції було чітко вказано дату повернення вам речі. Це дасть право вимагати від хімчистки сплати пені в разі прострочення терміну надання послуг (розмір пені відповідно до  п. 5 ст. 10 Закону «Про захист прав споживачів» становить 3 відсотки від вартості послуг за кожен день затримки).
Порада друга. Будьте активні, відстоюючи свої права.
Коли забираєте річ із хімчистки, огляньте її одразу у присутності працівника хімчистки. Якщо вам повернули неякісно очищені або зіпсовані речі і не погоджуються з вашими зауваженнями, в першу чергу зверніться до адміністрації закладу. Вся інформація щодо підприємства (в тому числі, адреса, за якою можна знайти керівництво, контактні телефони) повинна міститися в «Куточку споживача». Останній, як правило, розміщено на видному та в легкодоступному місці. До керівництва краще звертатися з уже підготовленою письмовою скаргою. Це продемонструє серйозність ваших намірів і дасть зрозуміти, що ви готові відстоювати свої права. З примірним зразком скарги ви можете ознайомитися на сайті golos. com. ua. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі.
Якщо керівництво хімчистки відмовляється добровільно компенсувати розмір завданої шкоди — відправте скаргу з копіями всіх документів до місцевого управління у справах захисту прав споживачів. Якщо подаєте скаргу особисто, обов’язково попросіть зробити на копії позначку про її прийняття, а якщо відправляєте поштою, то краще надсилайте рекомендованим листом з повідомленням про отримання. Відповідно до ст. 20 Закону «Про звернення громадян» вам зобов’язані відповісти в строк не більш як один місяць.
Порада третя. Пам’ятайте, що по захист своїх прав ви можете звернутися до суду в будь-який момент, не чекаючи на реакцію хімчистки або дій з боку Управління у справах захисту прав споживачів. Позовна заява подається до районного суду за місцезнаходженням відповідача (хімчистки). Державне мито в цьому разі не сплачується (це передбачено п. 3 ст. 22 Закону «Про захист прав споживачів»).
Обравши такий шлях захисту своїх прав, необхідно запастися терпінням, оскільки швидке рішення у справі ви навряд чи отримаєте. Нагадаємо, що відповідно до ст. 157 Цивільного процесуального кодексу суд розглядає справи протягом двох місяців з дня відкриття провадження у справі (у певних випадках строк може бути продовжено ще на місяць), потім може мати місце оскарження рішення в апеляційному та касаційному порядку. Крім цього, чекати на виконання рішення також доведеться чимало.
Однак найголовніше — не здаватися й бути принциповим у відстоюванні своїх прав.
P.S. Зразок скарги до Управління у справах захисту прав споживачів дивись на сайті golos. com. ua після цього матеріалу.