Півтори тисячі вихованців з обмеженими можливостями проходять корекцію у тринадцяти спецзакладах області. Достатнє фінансування, потужна матеріальна база та кваліфіковані реабілітологи, психологи і педагоги забезпечують очікуваний ефект.
Так, 60 відсотків дітей з вадами слуху після закінчення спецзакладів вступають до вищих навчальних закладів різних рівнів акредитації. Мовленнєві вади вдається виправити у кожної п’ятої дитини і відправити її на навчання в загальноосвітні школи. 20—25 відсотків дітей із затримкою психічного розвитку після корекції теж переходять у звичайні школи.
Знайти своє місце в дорослому житті дітям з особливими потребами складніше. Щоправда, закордонна практика демонструє реальність справи. Перейняти і собі цей досвід береться обласна влада. Вирішенню цієї наболілої проблеми сприятиме створення міжгалузевої ради з вивчення проблем працевлаштування випускників інтернатних закладів області та їх подальшої адаптації в суспільстві.