Бажання жити в комфорті — природне. Кожен реалізує його на свій розсуд. Хтось намагається створити розкішний побут у міській квартирі. Когось цілком влаштує хатка подалі від мегаполісу. Але є люди, охочі об’єднати міський затишок і причетність до природи. Саме на них орієнтуються керівники і співробітники одного з підприємств міста.
Кілька років тому у керівника підприємства Вікторії Кадирової виникла ідея — показати городянам всю красу... дерева. Річ у тім, що сама Вікторія не тільки тривалий час працювала з деревом, а і ввібрала сімейні традиції. Її батько родом з Вінниччини, де поширені народні ремесла, пов’язані з обробкою дерева. Ще в дитинстві Вікторія спостерігала за роботою майстрів. Тоді ж набула розуміння роботи з цим матеріалом і тієї неповторної естетики, якою відрізняються теплі, оригінальні вироби ручної роботи. Її вразило, наскільки теплою і затишною стає атмосфера в будинку, наповненому природним матеріалом. Вікторія вступила до університету культури і мистецтв, де вдосконалила смак і навчилася цінувати красу в своєму оточенні, поєднувати в інтер’єрі функціональність, екологічність і витонченість.
Дівчина наполегливо йшла до реалізації своєї творчої ідеї — створення бізнесу, орієнтованого на городян, небайдужих до тепла і затишку натурального дерева. І їй це вдалося. У Миколаєві відкрився перший магазин-клуб «Деревянный домик».
Спочатку в салоні пропонували придбати якісні й красиві меблі з дерева серійного виробництва. Але поступово відвідувачі салону ставали більш вимогливими. Людей вже не влаштовували просто добротні меблі, вони бажали втілити своє бачення інтер’єру, орієнтуючись на власний смак і розуміння стилю. Так почав розвиватися новий напрям бізнесу — виготовлення меблів за індивідуальним замовленням. Далі — більше. Придбавши меблі, люди приходили за дзеркалом. Спальня вимагала оформлення стін в тому ж стилі. Рами для картин мали б перегукуватися з обшивкою дверного отвору. З’явилися і чудові авторські двері на будь-який смак і купівельну спроможність. Виникали нові ідеї, які після тривалих обговорень у колективі підприємства, знаходили втілення. Клієнти вже могли замовити дерев’яну скульптуру, орнаментальне різьблення, статуетки, письмові прилади з дерева.
На новому рівні
Минулорічна криза могла б зупинити творчий розвиток молодого підприємства. Але колектив не здався. Вольове бажання вижити в умовах кризи призвело до позитивних результатів. Салон переїхав на більш велику площу і почав співпрацювати з майстрами малої форми, майстрами різьблення по дереву.
— Наш бізнес, — розповідає Вікторія Валеріївна, — поєднує прагнення до прекрасного в побуті і душі, турботу про здоров’я на буденному і глобальному рівнях, небайдужість до навколишнього світу. Адже якщо людина знаходиться в оточенні красивих предметів, вона прагне, щоб красивіше було все навколо.
Пройшовши всі етапи становлення — народження, побудова колективу, організація роботи, розвиток нових напрямів, підприємство вийшло на новий рівень. Воно стало соціально активним бізнесом. Не так давно в обласному художньому музеї імені В. Верещагіна відбувся благодійний вечір на користь пацієнтів Центру нефрології і діалізу обласної лікарні. На заході були представлені роботи кращих майстрів-різьбярів по дереву. Кошти, виручені від продажу робіт, спрямовані до Центру лікарні. І сьогодні кожен може допомогти пацієнтам відділення лікарні, придбавши в салоні роботи майстрів-різьбярів. 10 відсотків суми від продажу робіт спрямовують Центру. Захід в музеї — непоодинока акція. Організатори благодійного проекту планують влаштовувати їх постійно, з періодичністю в два—три місяці.
Салон шедеврів
Керівник підприємств «Деревянный домик» та фірми «Арум+» Вікторія Кадирова позиціонує салон як єдиний у своєму роді салон-клуб для тих, хто цінує в своєму оточенні красу, солідність, розкіш натурального дерева. Вона пояснює, чим він відрізняється від звичайного магазина і «магазинного обслуговування».
— Наші фахівці можуть зробити з дерева все, — відзначає Вікторія Валеріївна, — і людина, яка любить дерево, не раз повернеться за чимось новим. У салоні діє накопичувальна система клубних знижок. У нас не просто магазин, який продає товар і забуває про існування клієнта в наступну хвилину після отримання грошей. Ми зацікавлені в тісному контакті зі справжніми цінителями дерева, і тому будуємо не продаж, а спілкування. Ми хочемо, щоб будь-яке придбання у нас ставало радісною подією, а не супроводжувалося хвилюваннями, пов’язаними із збіркою, доставкою, технічним супроводом виконання замовлення. Це — справа професіоналів, і її треба залишити нам. Дизайнери салону допоможуть всім, хто хоче стати автором інтер’єру свого будинку, кабінету, бібліотеки, альтанки в саду. Тих, хто бажає зробити оригінальний і незабутній подарунок, чекають у салоні витончені та ексклюзивні вироби кращих майстрів-різьбярів по дереву. Постеливши в своєму будинку паркет або поставивши двері і вікна від салону «Деревянный домик», клієнт обов’язково захоче повернутися за неповторними дерев’яними меблями. Можливо, йому захочеться з часом освіжити інтер’єр за допомогою дерев’яних панелей або просто порадувати себе картиною, створеною не кистю, а рукою різьбяра, статуеткою або письмовим приладом. Дерево в руках дизайнерів і майстрів салону набуває будь-якої форми, яка потрібна клієнтові. Салон також завжди відкритий до співпраці з майстрами по дереву. Адже у кожного майстра свій неповторний стиль, і чим більше істинно творчих людей прикладуть свої руки і внесуть частинку душі, тим повніше будуть задоволені потреби клієнта.
На підприємстві не звикли кричати про свої досягнення. Тут переконані, що важливі не показники кількості виготовлених комодів і ліжок, квадратура настеленого паркету і число проданих робіт майстрів, а зростання різноманіття товарів і послуг. Наприклад, говорячи про паркет, важливо, що, почавши із звичайного, штучного паркету, за цей час почали виготовляти палацовий, художній паркет, паркетні розетки, бордюри, паркет з інкрустацією бурштином, малахітом, мармуром, міддю, латунню, паркет для дитячої, паркет з цінних порід дерева. Залежно від потреб клієнта будується і цінова політика. Комусь потрібні двері з сосни, а комусь з мербау, хтось замовляє стіл з коштовного падука, а хтось — з ясена. Є бажаючі працювати з конкретним майстром, інші таких вимог не висувають. Політика підприємства полягає в тому, щоб задовольнити будь-яку потребу клієнта, у тім числі й співвіднести ціну замовлення з купівельною здатністю покупця.
Клієнт салону «Деревянный домик» — це передусім людина із смаком. Людина, що має своє бачення інтер’єру. Людина, яка цінує свій час і спокій. І, звичайно, клієнт салону — той, хто піклується про здоров’я своє і своїх близьких. Адже натуральне дерево — максимально екологічний матеріал. Саме в оточенні дерева людині найприродніше жити.
Миколаївська область.