«Можна вітати сам факт того, що, врешті-решт, від розмов про необхідність прийняття економічної конституції країни, яким є Бюджетний кодекс, та Податкового кодексу ми перейшли до практичних дій», — сказав Голова Верховної Ради України Володимир Литвин у п’ятницю в інтерв’ю телевізійному каналу «Рада». Він відзначив, що ідеї, підходи й основні позиції, що містяться в проектах цих законів, широко обговорювалися, у тому числі, на Раді регіонів та на засіданні Консультативно-дорадчої ради з питань місцевого самоврядування при Голові Верховної Ради.
Водночас, за словами керівника українського парламенту, домінуючою в цих законопроектах є точка зору Кабінету Міністрів. «У них відображено намагання уряду перебрати на себе конституційні повноваження Верховної Ради, чого ніколи не буде, принаймні допоки я Голова Верховної Ради. Всі будуть займатися своєю роботою», — заявив Володимир Литвин.
Відтак, за його прогнозами, ці документи серйозно доопрацьоватимуть. «Буде узгоджено позиції насамперед з Кабінетом Міністрів України, а також із місцевими органами влади, але вони мають відповідати Конституції України і враховувати те, що влада у нас єдина, втім, у різних її гілок різні повноваження», — пояснив В. Литвин. — За умови домінування однієї позиції, вважає він, до законопроекту буде запропоновано таку величезну кількість поправок, що «його буде просто розірвано». «І всі добрі наміри щодо того, щоб швидко й оперативно приймати конче необхідні рішення, буде знівельовано», — зазначив Голова Верховної Ради.
Як приклад В. Литвин окреслив ситуацію, що виникла довкола прийнятого парламентом у першому читанні законопроекту про засади зовнішньої та внутрішньої політики, до якого на сьогодні внесено понад 600 поправок. «Уже з цього зрозуміло, як непросто буде розглядати цей закон, щоб на виході він був кондиційним, не був суперечливим і щоб до нього не потрібно було згодом повертатися», — зауважив керівник українського парламенту. Аналогічні проблеми із законопроектом про всеукраїнський референдум, до якого депутати запропонували 787 поправок, а також із законопроектом про судоустрій і статус суддів.
«Висновок єдиний: незважаючи на те, що ми працюємо в цейтноті, що називається, з коліс, нам потрібно проводити попередню роботу над законопроектами таким чином, щоб були залучені всі, хто розуміється на цих проблемах, а також усі ті, від кого залежить остаточне рішення. У питаннях, які зачіпають інтереси всього суспільства, нам потрібно діяти за принципом — «поспішай повільно».
Глава парламенту прогнозує, що сесію, яку планували завершити у першій декаді липня, буде ще продовжена як мінімум на один тиждень. Бо якщо, за його словами, до 15 липня парламент не ухвалить нову редакцію Бюджетного кодексу та не затвердить Податковий кодекс, то Кабінет Міністрів, відповідно до чинної законодавчої бази, має розробляти проект бюджету на 2011 рік на попередній законодавчій основі, яка не відповідає новим реаліям та потребам.