ФДМУ визнав переможцем конкурсу з продажу 76,001 відсотка акцій ХК «Луганськтепловоз» Брянський машинобудівний завод» (БМЗ) — про стомільйонну формальність.
Парламент схвалив за основу нову редакцію Бюджетного й Податкового кодексів — про багатомільярдну реформу.
Мінпаливенерго ініціювало відтермінування переходу ринку нафтопродуктів на пальне класу євро-4 — про бензиновий мікс.
Усе так легко, що не щастить
Власне, повторний конкурс із продажу активів ХК «Луганськтепловоз» втратив свою інтригу задовго до його проведення. Бо хто не знає, що луганські локомотиви їздять на дизельних двигунах російського Трансмашхолдингу, якому підсобили купити цей само актив ще 2007 року!? Потім результати сумнівного конкурсу оскаржили, але до повернення росіянам грошей справа так і не дійшла через очікування повторного аукціону. А росіяни й не наполягали. То хіба ХК «Луганськтепловоз» не був замовним приватизаційним об’єктом?
Легко порахувати, що фактично за підприємство, яке випускає магістральні та маневрові тепловози, дизельні та електропоїзди, виручили цього разу на 117,5 мільйона гривень більше, ніж за результатами перших торгів. Але з огляду на наявність судового рішення стосовно повернення коштів Трансмашхолдингу в доларах США, втрати ФДМУ на курсовій різниці будуть значно більші. Тож, якщо не вийде оскаржити це судове рішення, а, схоже, що час для цього вже втрачено, ФДМУ ще залишиться винним покупцеві. Формального проведення торгів не відбулося б, якби представники НВО імені Фрунзе від них не самоусунулися або до аукціонної боротьби допустили б третього учасника — кіпрську Mantara Holdіng, але не судилося. Тим часом група «Приват», яка стоїть за кіпріотами, може оскаржити результати конкурсу, що вже обіцяно (і що вже відбувалося раніше). Якщо так і станеться, і результати конкурсу опротестують знову, то залагодять і цю формальність — не сумнівайтесь. Наразі ж неформальних втрат у вигляді втрачених інвестицій і доходів зазнає «Луганськтепловоз» і державний бюджет. На заводі, втім, результати конкурсу всіх влаштовують, оскільки з переможцем пов’язують появу нових контрактів. Чимало експертів вважають, що формальний характер зумовили пакетні міжурядові домовленості уряду про компенсації за знижки на природний газ. А чи так це важливо, якщо «замовленням» тхнуло ще під час театралізованого продажу державного пакета акцій «Луганськтепловозу» три роки тому?! І тоді, й зараз його продавали за ціною чи не вдвічі меншою за ринкову.
Усе так добре, що зле
![](/images_upload/2010/06/220610/vykachka_ukr.jpg)
Усе так стрімко, що не встигаєш
Серед тижня, до речі, згадували нереалізовані преференційні податкові схеми і в Мінпаливенерго. Нереалізовані ось уже три роки поспіль, відтоді як саме нинішня урядова команда ініціювала процес модернізації вітчизняних нафтопереробних заводів. Це вкрай необхідно для виробництва якісного пального, яке відповідало б нормам Євро-4. Нагадаю, перейти на такий стандарт сподівалися з 1 січня наступного року. Але вже цього тижня учасників ринку просили зважити на пропозицію міністерства відтермінувати такий перехід через неготовність низки НПЗ до роботи в нових умовах. По суті, на перехід до виробництва на кшталт європейського можуть бути готові вчасно Лисичанський і Одеський НПЗ, завдяки реалізації інвестиційних програм. Решта, на думку експертів, хоч би як того хотіла, не встигне. Отже, в програші залишиться доброчинний інвестор і водії, які псують свої двигуни, користуючись стандартами ще минулого століття. Причини не тільки в тому, що торік через кризу довелося законсервувати більшість інвестиційних проектів. І, як на мене, не політичних симпатіях інвесторів західноукраїнських НПЗ, які, зрештою, не мають вирішального значення. А у відсутності стабільних гарантій рентабельності середньострокових капіталовкладень на тлі недоброякісної конкуренції, незадовільного контролю за ринком, у гонитві за швидкими грішми. На ринку пахне напівбензином, а не євро. Запримічено навіть, що на деяких АЗС за відсутності вільних резервуарів змішують висококласне пальне з низькопробним. (Чи не такий мікс вийшов у авторів змін до прийнятих за основу кодексів?!) Уряду зараз не до того, щоб виконувати свої ж зобов’язання на ринку нафтопродуктів.