У Києві з’явилася перша велостоянка європейського зразка. Припаркувати двоколісного друга тепер можна на Позняках, на вулиці Мішуги, 11-б.
Нова парковка — чотирисекційна й уміщує вісім велосипедів, тому до справді європейських розмірів їй ще далеко. Поки що це лише міні-варіант, адже на Заході подібні стоянки розраховані на кілька сотень місць. Самі велосипедисти впевнені, хоча б такі парковки повинні бути всюди, де можна проїхати на велосипеді, адже у зв’язку з їх відсутністю доводиться використовувати дерева, паркани, парапети тощо, тому поцупити чи пошкодити велотранспорт набагато легше. Цілком реально, щоб кількість велопарковок такого типу зростала, адже на їх встановлення потрібно від двох до трьох годин, так само швидко вони демонтуються, тому проблем не виникне. Щодо матеріальної складової — ціна однієї стійки близько 300 гривень, саме тут потрібна підтримка влади, але її, на жаль, немає.
Ще одним невирішеним питанням залишається будівництво велодоріжок. У грудні минулого року міська рада Києва затвердила програму створення цілої мережі велошляхів. За це рішення, яке нарешті наблизить транспортну політику української столиці до європейських міст, проголосували 98 депутатів, проти — тільки один. Ухвалена програма передбачає спорудження у 2010—2012 роках велодоріжок уздовж головних магістралей міста, по мостах через річку Дніпро, а також кількох рекреаційних маршрутів. Загальна тривалість запланованих велошляхів — 162 кілометри, що становить 10% від загальної довжини київських вулиць. Але, як кажуть у народі, говорили, балакали, сіли та й заплакали, відтоді жодної велодоріжки не з’явилося. Попри всі прохання і протести представники влади не поспішають, а тим часом велосипедисти змушені ділити дороги із водіями автомобілів, а це не зовсім безпечно.
За даними Асоціації велосипедистів Києва, сьогодні в столиці налічується близько 15 тис. прихильників цього засобу пересування, також близько трьох тисяч початківців щороку поповнюють лави його користувачів.
Анна Ліченко, Юлія Кузьміна.