У Комітеті з питань культури і духовності підтримали проект змін до деяких законів, якими зменшується податкове навантаження на набувачів благодійної допомоги.
Цей документ зареєстровано наприкінці квітня цього року чотирма депутатами від «НУ—НС», Блоку Литвина та БЮТ. На їхню думку, запропоновані новації стимулюватимуть фізичних та юридичних осіб до благодійної діяльності та водночас усунуть різні тлумачення податкового законодавства, вдосконалять адміністрування податку на прибуток підприємств та податку з доходів фізичних осіб, збільшать прозорість благодійної допомоги.
Суть законопроекту в тому, що пропонується, зокрема, постановити: включенню до оподатковуваного доходу не підлягає сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, яка надається резидентами — юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом податкового звітного періоду в розмірі, що не перевищує 140 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
На засіданні чимало говорили про недоліки чинного закону про податок з фізичних осіб. Йшлося, зокрема, про те, що він не містить чіткого визначення розміру благодійної допомоги для фізичних осіб, що не включається до сукупного оподатковуваного доходу набувачів благодійної допомоги. Як наслідок — податкові конфлікти інтересів. А саме, обмежується сукупний розмір такої благодійної допомоги протягом року розміром місячного прожиткового мінімуму. Навіть для тих, хто перебуває у складних життєвих обставинах. Члени комітету зійшлися на думці, що така ситуація стримує благодійників у наданні адресної допомоги. Адже вони можуть не мати додаткових коштів для утримання податків з доходів набувачів. Особливо якщо йдеться про допомогу, яку надають не грошима. Саме тому й пропонується встановити розмір такої допомоги на рівні 140 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Вл. інф.