При взаємодії співробітників СБУ, прокуратури та податкових органів у 2009—2010 роках на Луганщині ліквідовано вісім конвертаційних центрів із загальним обігом понад два мільярди гривень.
Створення конвертаційних центрів без змови з банківськими працівниками майже неможливо. Прикладів, які підтверджують це, — достатньо. Зокрема, нині розслідується кримінальна справа щодо посадових осіб банківської установи з державною часткою власності та керівників приватного підприємства, які на підставі фіктивних документів про наявність заставного майна оформили кредитний договір. Через підставні рахунки кредит у сумі 1 мільйон гривень був перетворений на готівку і привласнений. Як установлено у ході розслідування, у протиправній діяльності використовувалися рахунки 20 фіктивних підприємств. Правоохоронці ліквідували цей механізм і заблокували на поточних рахунках більш як 1,6 мільйона гривень.
В іншому випадку зловмисники придумали іншу «фішку». Свої справи вони прикрили зареєстрованою будівельною фірмою. На підставі неправдивих відомостей про укомплектованість підприємства інженерно-технічним персоналом і формальних дотримань інших передбачених законом умов організатори афери одержали ліцензію на здійснення будівельної діяльності й дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки. Це дало їм змогу брати участь у тендерах на закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти й надавати незаконні послуги з переведення у «тіньовий» оборот коштів державних, комунальних підприємств і бюджетних установ. Насправді, як встановили співробітники СБУ, з моменту реєстрації на підприємстві не працював жодний фахівець будівельної професії. Єдиним видом господарської діяльності фірми були незаконні фінансові операції з бюджетними коштами. Щомісяця з використанням реквізитів підставних підприємств конвертаційний центр переводив у готівковий обіг більше 1 мільйона гривень.
Коментуючи ці факти, у прес-службі управління СБУ в Луганській області звернули увагу на такий важливий нюанс. Значення роботи з ліквідації таких фінансових утворень полягає не тільки в декриміналізації кредитно-банківської сфери, а й у надходженні в бюджет платежів і податків, які донараховуються податковими органами.