Закон про рекламу алкоголю, тютюну та ліків систематично порушують
Рекламування алкогольних напоїв та лікарських засобів треба або заборонити, або здійснювати виключно згідно з законодавством. Про це заявив під час «круглого столу» «Практика застосування та основні напрями вдосконалення закону України «Про рекламу»» заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко. Він повідомив, що на сьогоднішній день у парламенті готується надзвичайно велика кількість законопроектів, які стосуються зміни рекламного законодавства, у тому числі й тих, що регламентують правила рекламування окремих категорій товарів: алкогольних напоїв, тютюнових виробів, лікарських засобів тощо. «Окрім того, ми отримуємо велику кількість звернень як від громадян, так і від різного роду організацій, щодо фактів недотримання діючого законодавства саме у згаданих напрямках», — пояснив заступник Голови Верховної Ради. Говорячи про порушення, Микола Томенко наголосив, що останнім часом в українському телерадіопросторі знов рекламують горілку.
«Сьогодні систематично порушується закон «Про рекламу» щодо заборони трансляції реклами алкогольних напоїв. Ще сумніше виглядають спроби деяких алкогольних компаній завуалювати пряму рекламу горілки під соціальну», — зазначив заступник глави парламенту.
Крім того, за його словами, виникає багато питань до реклами лікарських засобів. «Легалізовано телевізійні конкурси, які стали мало не головними програмами на багатьох каналах», — сказав Микола Томенко. Він вважає, що є дві альтернативи дій у цьому напрямку. «По-перше, необхідно просити рекламні компанії, які працюють в Україні, виконувати чинне законодавство. А по-друге, змінювати рекламне законодавство у тій частині, де є певні неузгодження та проблемні моменти», — наголосив він. Микола Томенко зазначив, що всі законопроекти з озвучених питань, в тому числі і щодо обмеження чи заборони реклами алкоголю та тютюну, зареєстровані у Верховній Раді. Під час засідання учасники домовилися створити робочу групу, яка узгодила б зміни до закону «Про рекламу».