Є нова перемога!
Уранці 20 травня запорізькі моторобудівники, що йшли на зміну, затримувалися на прохідних, щоб прочитати адресоване трудовому колективу поздоровлення В’ячеслава Богуслаєва, голови ради директорів ВАТ «Мотор Січ». Привід був більш ніж гідний: у м. Конотопі на минулих льотних випробуваннях російського вертольота Мі-8МТВ із двигунами новітньої модифікації ТВЗ-117 ВМА-СБМ1В, створеними конструкторами й фахівцями заводу, було встановлено світовий рекорд — машина піднялася на недосяжну колись висоту 8100 м за 13,5 хвилини! І півгодини Мі-8МТВ не знижував потужність двигуна: вона дорівнювала 2000 к. с.!
Можна докладно, за всіма інженерно-конструкторськими законами, розписувати технічні характеристики вертольота-рекордсмена. І вони, безумовно, будуть у спеціальних виданнях. Але навіть якщо сказати тільки, що Мі-8МТВ може літати у високогірних районах при перепадах температури й на величезній висоті, перемогу запорізьких моторобудівників і росіян — творців вертольота зрозуміють усі. Щоправда, хотілося б, щоб це зрозуміли й ті «радетелі незалежної України», які не хочуть помічати навіть найочевидніших успіхів, якщо вони у своїй складовій мають слово «Росія». І невтямки їм, що наша країна не випускає вертольотів. Але це не заважає їй, точніше, запорізьким моторобудівникам, брати участь у створенні літальних апаратів, відомих в усьому світі, а отже, залишатися в п’ятірці авіаційних держав.
Це добре знає колектив ВАТ «Мотор Січ», який у найважчі 90-ті роки повірив своєму генеральному директорові В’ячеславу Богуслаєву, керівництву підприємства, працюючи в надзвичайно складних умовах розваленої економіки, створював нову техніку за рахунок власних коштів і продовжує це робити нині.
Ось лише два останні досягнення: у переддень свята Перемоги зробив перший політ новий ближньомагістральний літак Ан-158, а через кілька тижнів — потужний Мі-8МТВ встановив світовий рекорд. Природною була б єдина реакція всіх політичних сил України: порадіти за авіаційний потенціал власної країни й подякувати моторобудівникам. На жаль, оцінили й пораділи не всі...
Про це й говорили, читаючи поздоровлення Богуслаєва, заводчани. Говорили без «нервів» — вже звикли до «уваги» певних політичних діячів. І навчилися обходитися без неї. Тим паче, що сьогодні ситуація в країні вже нормалізується, а незабаром і зовсім стане на належне місце. У всякому разі, переважна більшість громадян України дуже на це сподівається. А що стосується віддачі, то колектив ВАТ «Мотор Січ» не підведе: всесвітньо відомий моторобудівний завод перейшов через віковий ювілей, працює над численними замовленнями на постачання авіаційної техніки нового покоління, продовжує вдосконалення ресурсу того ж вертолітного двигуна Мі-8МТВ — до капітального ремонту 4000 год./циклів, а призначеного ресурсу — до 12000 год./циклів.
Тож рекордний політ Мі-8МТВ із запорізькими двигунами дуже багато важить не тільки з погляду авіабудування. Важливіше за все — почуття гордості за те, що така унікальна техніка створюється в Україні.