Наприкінці минулого тижня Голова Верховної Ради України Володимир Литвин відвідав Харків і побував на будівництвах місцевого аеропорту та нової станції метрополітену (на знімку). Ці об’єкти — свого роду внесок Харкова у проведення в Україні європейської футбольної першості. Відповідаючи згодом на запитання журналістів про ступінь готовності Харкова до Євро-2012, В. Литвин позитивно оцінив темпи будівництва харківського аеропорту та метрополітену.
— Дати загальну оцінку підготовки Харкова до Євро-2012 я не можу, але те, що стосується аеропорту, те, що я побачив, — вселяє надію. Ми повинні не в руїнах зустрічати іноземних гостей, а в сучасних будівлях. Майже завершено спорудження нового термінала, будівництво нової злітно-посадочної смуги дасть змогу Харкову приймати літаки всіх типів, — зазначив Голова Верховної Ради України.
За словами В. Литвина, днями Верховна Рада повністю завершить прийняття законодавчих актів, якими передбачається надання низки преференцій зацікавленим організаціям на проведення робіт з підготовки до чемпіонату Євро-2012. Інвесторам надаються значні державні пільги.
До речі, новий термінал харківського аеропорту планує ться відкрити до Дня міста (23 серпня). Реконструкція аеродромного комплексу включає в себе створення сучасних під’їзних колій і майданчиків для висаджування пасажирів; будівництво злітно-посадочної смуги; установку світлосигнальної системи; будівництво аварійно-рятувальної станції; будівництво авіадиспетчерської вишки.
Керівник парламенту відверто заявив, що задоволений масштабами й темпами будівництва у Харкові.
— В Україні дуже мало таких об’єктів, які будуються й дають роботу людям. Легко можна сказати: мовляв, грошей немає, держава не виділяє коштів, законсервувати об’єкт, щоб потім витрачати непорівнянні капітали на його повторний пуск. Мені дуже приємно все це бачити, — відзначив голова парламенту вже за підсумками огляду нової станції харківського метрополітену.
Голову Верховної Ради супроводжували в. о. Харківського міського голови Геннадій Кернес, голова обласної ради Сергій Чернов, керівники будівельних і транспортних управлінь і підприємств.
Нова станція «Олексіївська», розповіли Голові Верховної Ради, уже готова на 85%. Закінчуються опоряджувальні роботи, триває монтаж устаткування, у тунелях прокладається контактна рейка. Фінансує роботи, як і раніше, міський бюджет. Уже освоєно 25 мільйонів гривень, на підході — ще 5 мільйонів.
Спілкуючись із метробудівцями, В. Литвин заявив, що цього року з державного бюджету на будівництво метро у Харкові виділено 250 мільйонів гривень.
— Очевидно, що ми повинні активізувати роботу із прийняття закону про метрополітени під егідою Євро-2012, — наголосив під час огляду споруджуваної станції «Олексіївська» 
В. Литвин. За його словами, добре, що місцева влада знайшла можливість продовжити будівництво метро у Харкові. Можна було зіслатися на те, що не прийнято держбюджет, і зупинити будівництво метро, але взяв гору державний підхід до справи. Це зайвий раз доводить, що рішення про виділення 250 млн. грн. на будівництво харківського метро, що закладено в держбюджеті, має бути виконано. Кошти повинні надходити вчасно й регулярно, і їх необхідно освоїти в 2010 р. І на наступний рік варто передбачити фінансування на продовження будівництва, а також прийняти програму розвитку метрополітенів в Україні до 2015 р.
Необхідно зазначити, що продовження будівництва метро у Харкові — це не тільки створення зручних для городян нових ліній та станцій, у тому числі й у зв’язку з підготовкою міста до європейської футбольної першості, а ще й збереження робочих місць, нормальної заробітної плати для працівників унікального метробудівельного підприємства.
До слова, Геннадій Кернес розповів Голові Верховної Ради про поточну ситуацію у харківському метро, окремо торкнувшись резонансної теми про пільговий проїзд. Він запевнив, що інформація про складнощі в отриманні пільгових карток для проїзду в метро, що нагнітається деякими ЗМІ, вирішується, керівництву метрополітену й ПриватБанку, що займається картками, віддані розпорядження прискорити й скоординувати процес їх видачі. Харківський метрополітен є передовим серед аналогічних підприємств СНД у питанні запровадження інновацій в обслуговуванні пасажирів, у тому числі з відмови від традиційних кас і переходу на цифровий принцип оплати проїзду й повний облік пасажирів. Ці заходи — частина комплексу реформ харківської транспортної системи, із прицілом на введення єдиного проїзного електронного документа на всі види транспорту.
Харків.
***
На прес-конференції в Харкові Володимир Литвин заявив, що державний бюджет України на 2011 рік із великою вірогідністю може бути прийнятий на нових засадах.
Глава парламенту повідомив, що Верховна Рада України має розглянути Основні засади бюджетної політики на 2011 рік 1 червня 2010 року, «а до канікул прийняти Податковий та Бюджетний кодекси». На його переконання, ці два кодекси потрібно приймати одночасно. «Треба знайти оптимальний варіант поєднання державних і приватних інтересів. Податки повинні бути підйомними для підприємця і простими в адмініструванні, — зазначив Голова Верховної Ради. — Затвердження двох кодексів разом дозволить передати більше повноважень на місця».
Голова Верховної Ради України пообіцяв представникам засобів масової інформації «вивчити всі законодавчі ініціативи, які сприятимуть захисту свободи слова, та запропонувати їх розглянути і прийняти в парламенті у прискореному варіанті». «Я переконаний, що ніхто публічно не заперечить щодо прийняття цих законів», — підкреслив він.
Інша справа, зазначив В. Литвин, що «в українських реаліях вдосталь хороших законів, але вони не завжди виконуються».
За словами керівника парламенту, «часто-густо йому не подобаються деякі речі і деякі оцінки в журналістських матеріалах». «Але я категорично проти «темників» і «усників», і такого іншого. Треба, мабуть, багато прожити і пережити, щоб зрозуміти, яку роль відіграють журналісти і друковане або мовлене слово», — наголосив він.
Голова Верховної Ради повідомив, що в депутатському корпусі нерідко звучать вимоги закрити пряму трансляцію засідання Верховної Ради. «Фактично це одразу додало б працездатності парламенту, але водночас на цьому етапі, коли в нас після виборів ще все живе, все хитається і не загоїлось, все гостро сприймається, я вважаю, що така постановка питання не може бути прийнятою», — заявив він.
Визначаючи, що переважна більшість засобів масової інформації, насамперед електронні, перебувають у приватних руках, В. Литвин висловився за необхідність спрямувати зусилля на створення суспільного мовлення. «Але оскільки рівень добробуту наших громадян недостатній для того, щоб люди платили додатковий податок на це телебачення, очевидно, цю місію повинна взяти на себе держава, — сказав керівник парламенту. — Не готовий відповісти, в якому обсязі, але за умови, що вона не впливатиме на редакційну політику». Відповідаючи на запитання про обсяг нового траншу від Міжнародного валютного фонду та загальну зовнішню заборгованість України перед МВФ, Голова Верховної Ради визначив суму зовнішнього боргу України незначною порівняно з критично можливим обсягом запозичень.
В. Литвин повідомив, що сума боргу України перед МВФ становить більше 10 млрд. доларів, а новий транш передбачається в сумі близько 19 млрд. дол.
«Якщо не задіяти внутрішні можливості людей, то ніякі кредити нам не допоможуть. Люди мають заощадження, вони не довіряють банкам, і ці гроші у них не працюють», — сказав В. Литвин. На його переконання, повернення довіри громадян України до банківської системи дасть можливість відновити економічну стабільність у країні.
Прес-служба Верховної Ради України.
Фото Анастасії СИРОТКІНОЇ.