По Дарницькому мосту в Києві пройшов перший поїзд. Він перетнув Дніпро із правого берега на лівий. Так було відкрито електрифікований робочий рух по залізничній складовій мосту. Але не регулярний. Мостобудівники лише перевірили конструкцію на міцність. А завершення будівництва загалом заплановано на 2012 рік. Щоправда, через 11 місяців нам обіцяють відкрити частковий рух по автомобільній складовій залізнично-автомобільного мостового переходу. Передбачається, відзначили у прес-службі Південно-Західної залізниці (ПЗЗ), що це розвантажить наявні мости наполовину! За їхніми розрахунками, пропускна спроможність мосту становитиме 60 тисяч автомобілів і 120 пар поїздів на добу.

 

Значну частину робіт на залізничній складовій на Дарницькому мосту виконували за рахунок власних коштів ПЗЗ, що дало змогу заощадити близько 60 мільйонів гривень. У будівництві мосту використані унікальні опори контактної мережі, виготовлені з оцинкованої сталі. Дарницький міст поки що єдиний в Україні, де використані нерозрізні прогонні споруди аркової конструкції довжиною 110 м кожна. Крім того, новим технічним рішенням у будівництві мостів є розташування автомобільних і залізничних транспортних потоків мосту на одному рівні.

Тим часом столичні жителі, що стоять у пробках на мостах і не вірять у швидку появу нових переправ, з жахом розповідають один одному про плани реконструкції старих мостів. У відповідь влада знову обіцяє, що все буде добре. Зокрема, уряд дає мільярд гривень на «порятунок» Троєщини, що вже не один рік мріє про свій міст. Про виділення грошей днями заявив Прем’єр-міністр України Микола Азаров, відвідавши будівництво транспортної розв’язки на Московській площі.

Він наголосив, що жоден із планів будівництва, розроблених ще 2004 року, не був реалізований, кияни не одержали того, на що розраховували. «Гроші, заморожені в недобудованих об’єктах, коштують нам дорожче, ніж фінансування добудування навіть у таких тяжких умовах, як нині», — роз’яснив він. І запевнив, що витрати будуть передбачені навіть у вкрай жорсткому бюджеті поточного року.

Гострою проблемою сьогодення залишається й підтримка існуючих столичних мостів у робочому стані. Європейські норми передбачають столітнє функціонування мосту, але лише за умови постійної підтримки й регулярних ремонтів. Наприклад, гідроізоляцію під асфальтовим покриттям, що захищає основні конструкції споруди, необхідно міняти як мінімум раз в 10 років. Тому одну з головних переправ столиці — міст Патона — закриють на початку літа на черговий ремонт. Востаннє його ремонтували 2004 року. І незважаючи на свій 50-літній вік, несучі поздовжні балки мосту — у прекрасному стані. А от поверхневий ремонт необхідний. Він почнеться на початку літа, коли автомобільний рух буде не таким інтенсивним (як сподіваються в КМДА). Роботи триватимуть два роки.

— Проект практично готовий. Цього року відремонтуємо верхній тротуар мосту. Рух не закриватимемо. А в 2011 році почнемо ремонт нижнього тротуару й проїзної частини, — розповів заступник міського голови Києва Денис Басс.

Під час другого етапу робіт доведеться частково перекривати рух. А повна реконструкція буде можлива лише після здачі в експлуатацію Подільського мосту.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА (з архіву «Голосу України»).