Не можна переносити дискутивні питання у підручники. Про це заявив Голова Верховної Ради Володимир Литвин у п’ятницю, відповідаючи на запитання телеканала «Рада» щодо висвітлення подій Великої Вітчизняної війни у шкільних та вузівських підручниках. За його словами, виклад історичних подій має бути таким, щоб кожний школяр або студент «знав свій рід, своє плем’я, наповнювався відчуттям гордості за свій народ та відчуттям відповідальності за те, що він є наступник народу, який заклав фундамент для його життя та розвитку».
В. Литвин назвав неприйнятною постановку питання про підготовку єдиного підручника з історії для країн усього пострадянського простору. «Історичні дослідження можуть проводитися спільно вченими наших країн, але підручник з історії — це справа кожної країни», — наголосив він, додавши, що при цьому такий підручник має бути об’єктивним.
Керівник парламенту також зазначив, що «правда про війну завжди є важкою, і це завжди використовували або задля спекуляцій на настроях певної частини людей, або для приниження політичних опонентів».
На переконання В. Литвина, дослідники мають вивчати події тих років, відкриваючи нові документи, порівнюючи свідчення їхніх безпосередніх учасників, а політики не повинні намагатися грати на настроях людей для отримання політичних дивідендів. «На моє глибоке переконання, це надзвичайно цинічно й непорядно стосовно тих людей, які пережили неймовірно складні випробування, які вистояли і перемогли», — зазначив він.
На його думку, цим людям треба віддати належне і залишити пам’ять такою, з якою вони працювали, воювали і відбудовували країну.
Говорячи про те, що отримала Україна внаслідок Перемоги, В. Литвин зазначив, що у територіальному вимірі — це «цілісність і ті кордони, які ми маємо на сьогодні». «Без Перемоги важко було б говорити про нашу повноцінність, єдність як народу, нації та держави», — підсумував він.
Прес-служба Верховної Ради України.