Ліків, як і жертв їхньої реклами, дедалі більшає. Але, на жаль, це не зупиняє українців вживати препарати (іноді сумнівної якості) без консультацій із медиками.
Не залишаються осторонь цієї проблеми і народні депутати. Так, у Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації перебуває одразу декілька проектів про внесення змін до закону «Про рекламу» щодо реклами лікарських засобів. Один із них, наприклад, взагалі пропонує розміщення і розповсюдження реклами лікарських засобів обмежити виключно професійним середовищем медиків і спеціалізованими виданнями. Як зазначено у поясненні до законопроекту, активно рекламуються лікарські засоби, які можуть принести полегшення, але не лікують хвороби. Неспеціалісту важко самостійно судити про ефективність цих засобів, і він довіряє запевненням реклами, яка часто видає бажане за дійсне за допомогою натяків; формально, довести недобросовісність такої реклами досить складно. Замість того, щоб піти до лікаря й отримати медичну консультацію та допомогу від кваліфікованого спеціаліста, хворі «заліковують» себе аж до серйозних ускладнень. Хоча виявлення хвороби на ранніх стадіях дозволило б спростити лікування та уникнути зайвих витрат.
Другий законопроект пропонує у рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації розміщувати також текст попередження такого змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я» (має займати не менше 15 відсотків площі (обсягу) всієї реклами).
Ще один законопроект намагається захистити дітей. Зокрема, проект розроблено з метою недопущення реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації в блоках дитячих та юнацьких передач, а також реклами, що може ввести в оману споживача і спонукати його придбавати та/або застосовувати ліки без такої необхідності. Крім цього, зазначається, що переважно в рекламі лікарських засобів вживаються дієслова в наказовій формі, що може спонукати споживача придбавати та/або застосовувати лікарський засіб. Така ситуація може призводити до неконтрольованого лікування, а відтак і до згубних наслідків для здоров’я людини. Психологічний тиск з боку рекламодавців змушує людину придбати або застосувати зазначений лікарський засіб. А отже, пропонується доповнити закон положенням, що реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації не може містити рекомендацій (дієслів) у наказовій формі, крім вимоги про необхідність консультації з лікарем або іншої інформації, визначеної спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров’я.
Також пропонують заборонити розміщення відомостей про те, що засіб є новим, якщо він реалізується на місцевому ринку понад два роки. Оскільки така ситуація вводить споживачів в оману і змушує їх думати, що такі товари, послуги є новішими, а тому ефективнішими.