Цей каламбур чудово відповідає темі музичного салону, проведеного донецьким Будинком працівників культури, — бо цього року минає 240 літ з дня народження Бетховена.

Відвідав салон і очільник консульства Німеччини в Донецьку Клаус Циллікенс. У плані роботи будинку (єдиного, що ще працює в Україні) це одна з десятків тем, присвячених видатним діячам. Ведучий вечора, знаний музикознавець, піаніст, народний артист України, професор Донецької держмузакадемії імені С. Прокоф’єва Станіслав Саварі цікаво і неординарно поєднав свої розповіді про життя маестро з виступами музикантів. Професори та студенти музичної академії — піаністка Тетяна Моргунова, скрипалька Наталя Лаврик, піаністка Кристіна Акопян, блискуча співачка Донецького драмтеатру Любов Доброноженко, домристка Світлана Колесник майстерно довели, яку чудову музику творив Бетховен.

Ще на початку ведучий пообіцяв кілька сюрпризів. Перший — це соната для мандоліни. За свою сорокарічну діяльність на Донеччині сам Саварі її ні разу не чув. Було також кілька чарівних пісень, рідко виконуваних. Окрім маловідомих творів виконувались і вершинні опуси маестро, як Крейцерова соната чи елегійне послання до Елоїзи.

Ще один сюрприз Станіслав Віталійович приберіг під завісу — показав глядачам посмертну маску Бетховена, яку було зроблено наступного дня після кончини композитора (на знімку). А це рідкість навіть серед колекціонерів. І ще одна родзинка вечора — нещодавно видана (за допомоги голови Донецької міськради Олександра Лук’янченка) книжка Саварі «Партию фортепиано исполняет...», в якій автор розповів про свій творчий шлях та історію свого роду (від герцога Саварі часів Наполеона).

На знімках:  Любов Доброноженко (ліворуч) добирає ноти пісень маестро; Світлана Колесник віртуозно виконує сонату для мандоліни.

Фото автора.