Голова Верховної Ради України Володимир Литвин звертає увагу голів парламентських комітетів на необхідність неухильного виконання вимог Регламенту Верховної Ради при підготовці законопроектів до розгляду парламентом як у першому, так і у другому читанні.

У відповідному листі, повідомляє прес-служба Верховної Ради, В. Литвин зазначає, що практика внесення суб’єктами законодавчої ініціативи поправок і пропозицій до законопроектів, підготовки у комітетах текстів законопроектів до другого читання свідчить про нехтування деякими вимогами Регламенту Верховної Ради України, у результаті чого часто відбувається зміна концепції законопроекту при підготовці його до другого читання.

Володимир Литвин наголошує, що внаслідок врахування комітетами внесених суб’єктами законодавчої ініціативи поправок і пропозицій до законопроекту всупереч вимогам Регламенту змінюється загальна структура, обсяг і зміст тексту законопроекту. Тож відповідні новації, що з’являються у підготовленому тексті законопроекту, не піддаються науковій експертизі, яка обов’язково має проводитися відповідно до вимог статті 103 Регламенту, і не були предметом обговорення у сесійному залі при розгляді законопроекту у першому читанні. До того ж, зазначає В. Литвин, частина подібних новацій впливає на видаткову та/або дохідну частину державного чи місцевих бюджетів, однак фінансово-економічне обґрунтування щодо їх реалізації за рахунок відповідних бюджетів зазвичай відсутнє.

У зв’язку з цим керівник парламенту нагадує, що відповідно до частини першої статті 116 чинного Регламенту Верховної Ради України пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу. «Такі пропозиції та поправки вносяться в 14-денний строк після дня прийняття законопроекту за основу. До повторного другого читання законопроекту пропозиції та поправки вносяться в 10-денний строк після дня попереднього другого читання і лише до тих статей, їх частин, пунктів, речень законопроекту, що не були прийняті у другому читанні», — йдеться у листі.

«Таким чином, належна організація роботи у парламентських комітетах з опрацювання законопроектів має бути забезпечена безпосередньо керівництвом комітетів, що уможливить розгляд Верховною Радою України підготовлених законопроектів з додержанням парламентських процедур, визначених Регламентом Верховної Ради України», — наголошує В. Литвин.