Ситуацію, пов’язану зі спробою зміни нинішнього керівника ДП «Антонов» Дмитра Ківи, вивчатиме «Громадська прокуратура». На нещодавній прес-конференції генеральний конструктор розповів, що вже понад півроку не був у Росії. Але активно почав їздити на переговори до Польщі, Німеччини, Туреччини й інших країн у пошуках нових партнерів для кооперації й ринків збуту. Ще до агресії Росії і, тим паче, до санкцій проти неї на «Антонові» переконалися на прикладі співробітництва щодо літака Ан-70, що ця країна починає оминати Україну. Росіяни відмовлялися з середини минулого року приїжджати на держвипробування літака Ан-70. На підприємстві не виключають, що за спробами змінити Ківу на іншого керівника стоїть Росія.
Нагадаємо, замість багаторічного керівника авіагіганта Дмитра Ківи виконувачем обов’язків президента й генерального конструктора компанії Мінпромполітики намагалося призначити Сергія Меренкова. Мінпромполітики заявляє, що діяло правильно і його рішення легітимні.
Водночас на останній прес-конференції юрист компанії «Ілляшев та Партнери» Роман Марченко, який обстоює інтереси ДП «Антонов», пояснив, що Мінпромполітики, ліквідоване рішенням уряду від 23 березня, втратило повноваження зі звільнення чи призначення керівника підприємства вже 24 квітня 2014 р. Понад те, Мінпромполітики не одержало погодження від КМДА, яка виступила проти звільнення Дмитра Ківи. Про це йдеться в листі голови КМДА Володимира Бондаренка від 6 травня 2014 року.
Після невдалої спроби 1 серпня Сергія Меренкова зайти на підприємство представники понад 13-тисячного трудового колективу звернулися до Президента й правоохоронних органів із проханням захистити авіапідприємство від «рейдерських захоплень». Адже, за словами голови профкому Серійного авіазаводу «Антонов» Анатолія Коротенка, це абсурд, коли успішне підприємство, що дає в бюджет по 600 млн. грн. на рік, вирішують без жодних пояснень передати в інші руки.
Тим часом розслідуванням ситуації з відстороненням Дмитра Ківи займеться громадськість. Про це заявив народний депутат від партії «УДАР», секретар Комітету з питань національної безпеки і оборони Верховної Ради Сергій Каплін.
«Ситуація на ДП «Антонов» — питання державного значення. Тим паче в умовах війни з Росією. Тому я ініціюю створення нового проекту — «Громадська прокуратура». У рамках цього проекту в обов’язковому порядку однією з перших буде детально вивчено ситуацію і всі факти щодо спроб відсторонення вже ліквідованим міністерством, а також людьми зі старої влади, ефективного керівника підприємства Дмитра Ківи», — сказав він.
На думку Капліна, на сьогодні ДП «Антонов» має шанси підписати нові й вигідні для України контракти з НАТО. Це, у свою чергу, вдарить по фінансових і геополітичних інтересах Росії.
Нині ДП «Антонов» також веде переговори щодо можливих поставок сертифікованих за європейськими стандартами авіадвигунів для своїх літаків з такими компаніями, як «Rolls-Royce», «Pratt § Whіtney» та іншими. Обладнання українських літаків західними авіадвигунами відкриє їм ринки ЄС та Північної Америки. Інтерес до українських літаків «Антонова» є і з боку комерційних, і з боку військових замовників. Але одна з їх важливих вимог — сертифікація за західними стандартами. Саме тому Антонов веде переговори із західними постачальниками двигунів і обладнання.