Вітрильний спорт. 21—25 квітня в акваторії Київського водосховища відбудуться змагання, які відкриють вітрильний сезон у столиці — Віндмастер Регата 2010. Перегони у двох дивізіонах яхт (клас «спортбот» і крейсерсько-гоночні) пройдуть у форматі чемпіонату Європи і зберуть найсильніших яхтсменів країни. Крім професіональних спортовців, у перегонах візьмуть участь партнери регати — топ-менеджери провідних компаній, які підтримують розвиток вітрильного спорту в Україні.
Це друга регата, перша відбулася торік у вересні. Тоді змагалися практично всі сучасні спортивні яхти, які є в Україні і відповідають критеріям класу «спортбот» згідно з міжнародною класифікацією (яхти класу Melges-24, GP-26, ІLC-25). Були представлені команди Києва, Одеси, Севастополя, Харкова, Миколаєва, Нікополя, більшість екіпажів яких склали члени національних збірних. Серед них — 46 майстрів спорту та майстрів спорту міжнародного класу, учасники командної навколосвітньої регати Вольво Оушен Рейс.
— Цього рокуі склад учасників Віндмастер Регати буде не менш іменитим, — сказав в інтерв’ю для «Голосу України» голова оргкомітету змагання Ігор Юшко (на знімку). — Члени олімпійської збірної країни, переможці престижних міжнародних змагань, призери чемпіонатів світу — відомі українські яхтсмени продемонструють максимум своєї майстерності в боротьбі за головний приз.
За словами пана Юшка, у програмі змагань також перегони спонсорів, в яких керівники відомих українських компаній — партнери регати —змагатимуться між собою. Назвемо партнерів регати: «Укрсоцбанк», «Альфа-банк», TНК-ВР, НАСК «Оранта», «ІНГО Україна», «Сбербанк России», «Пума», «ІнтерКонтиненталь», «Ілта».
«Мета Віндмастер Регати набагато амбіційніша, ніж просто організація і проведення змагань високого рівня. Ми хочемо залучити лідерів ділової спільноти до підтримки вітрильного спорту, особливо дитячого, закласти підвалини для вирощування нових олімпійських чемпіонів. Торік Оргкомітет регати подарував Вишгородській дитячій школі вітрильного спорту тренувальне судно класу «Оптиміст». У наших найближчих планах — розвиток центру вітрильного спорту на Київському морі, де могли б тренуватися талановиті діти, зокрема, з малозабезпечених сімей і дитячих будинків», — наголосив пан Юшко.
Крім соціального аспекту, організатори регати багато уваги приділяють спортивним стандартам.
«Цього разу, як і торік, до перегонів не допустять яхти, котрі не відповідають вимогам правил та приписів міжнародних федерацій ІSAF, ORC, ІSRA. Окрім того, в рамках регати ми використовуватимемо найсучасніші методики, зокрема GPS навігацію, для практичної реалізації сучасних міжнародних форматів проведення змагань і справедливого визначення переможця Віндмастер Регати. Це буде жорстка, але чесна чоловіча боротьба, в якій переможе найсильніший», — розповів член Організаційного комітету, директор регати Юрій Семенюк.
Нагадаємо, що торік у рамках Віндмастер Регати відбулися 10 перегонів у класі «спортбот» і п’ять перегонів у класі крейсерсько-гоночних яхт. Загальна довжина дистанцій для «спортбот» — 76,48 морської милі, для крейсерських яхт — 42,24 морської милі.
Віндмастер Регата входить до офіційного календаря Вітрильної федерації України. Вона є кваліфікаційною, за її підсумками присвоюють спортивні звання.
Валентин ВОЙТКІВ, прес-аташе регати.
Фото Олександра ЗАДИРАКИ.