Крига скресла: зі всіляких важливих кабінетів і брифінгів лунає обнадійливе, що з’явилися гроші на будівництво запорізьких мостів, заморожене вже півроку. Це навіть спочатку здивувало. Адже держбюджет ще не прийнято, тож звідки вони візьмуться на об’єкт, який поновлено лише 24 лютого поточного року?
Коментує начальник Управління капітального будівництва Запорізької міськради Іван Сухомлин: «У березні державний «Родовід Банк» відкрив кредитну лінію у 500 мільйонів з 1,5 млрд. гривень для ВАТ «Мостобуд», яке, зокрема, веде будівництво Подільського мосту в Києві та мостових переходів у Запоріжжі. «Мостобуд» позичає ці гроші під заставу власного майна, але й за гарантії уряду. Відсотки високі — 23 річних, однак і вони, і «тіло» позички будуть повернуті «Мостобудом» виключно за рахунок кошторису будівництва.
Тут є важлива деталь: зокрема, запорізькі мости вступили в такий етап будівництва, коли фінансування в рік по чайній ложечці — вже як мертвому припарка. Бо, наприклад, німецькому заводу в Хельзенкірхені фірми «Брайдон Інтернешнл» потрібна передоплата за 13 кілометрів потужних стальних канатів. За 18 місяців до часу постачання, і не пізніше!
Поки що від банку отримано 100 мільйонів гривень, і це дозволить хоча б відкрити фронти робіт, адже позаду півроку безгрошів’я і, відповідно, повного «безпраців’я».
А днями в Києві відбулася зустріч Першого віце-прем’єр-міністра України Андрія Клюєва та запорізького міського голови Євгена Карташова. Йшлося про висновки Рахункової палати й рекомендації останньої про неприпустимість подальшого порушення технології будівництва. Для цього мостовим переходам у Запоріжжі має бути присвоєно статус об’єкта державної власності, з подальшим стабільним фінансуванням будівництва. За повідомленням прес-служби Запорізької міськради, Андрій Клюєв запевнив, що «запоріжці можуть розраховувати на підтримку уряду, який і в умовах важкої кризи намагатиметься зробити все можливе, щоб у 2010 році виділити для будівництва запорізьких мостів один мільярд гривень, як це й передбачено титулом будови».
Відкриття кредитної лінії, а також перспективи забезпечення максимально можливого фінансування у головному кошторисі держави викликали в городян стриманий оптимізм. Керівники «Мостобуду», зокрема голова правління цього ВАТ Юрій Циганок, уже назвали дату початку робіт як на воді, так і на правому березі Дніпра. Це станеться 10 квітня. Відтягувати нову фазу будівництва далі вже не можна. Адже коли думати про Євро-2012 і потік автомоторизованих уболівальників із Європи на Донецьк, то без Запоріжжя він не обійдеться.
І останнє. Із заяв запорізьких посадовців — і міського, і обласного рівнів — випливає, що непоганим результатом буде отримання грошей сумою навіть не в мільярд (у це мало хто вірить), а хоч у 700—800 мільйонів гривень. А головне, щоб надходили гроші ритмічно, адже досвід, коли мільйони на мости начебто приходили ледь не 31 грудня — під завісу чергового фінансового року, в запоріжців уже є.
Запоріжжя.