Рішення колишнього керівника Державіаадміністрації й Ліцензійної комісії відносно трьох українських авіаперевізників було призупинено завдяки своєчасному й конструктивному втручанню нового керівництва Мінтрансу, а також прийняттю судом заходів забезпечення позовів, які вони змушені подати з метою захисту порушених прав. Про це вчора в Києві на прес-конференції в УНІАН заявили представники авіакомпаній «Аеросвіт», «Дніпроавіа» й «Донбасавіа».
Так, Київський окружний адміністративний суд своїми ухвалами від 26 березня призупинив оспорювані цими компаніями рішення Ліцензійної комісії Державіаадміністрації, котра на засіданні 25 березня анулювала низку призначень цих компаній. Про це повідомив журналістам помічник генерального директора авіакомпанії «Аеросвіт» у зв’язках із громадськістю Сергій Куций.
Всі спірні питання буде розглянуто на наступному засіданні Ліцензійної комісії, що відбудеться з 17 по 21 травня цього року. «На комісії розглядатимуться всі питання, не розглянуті на попередній ліцензійній комісії... Ми сподіваємося, що в середині травня, завчасно, до початку зимової навігації, яка починається наприкінці жовтня, буде ухвалено рішення відносно призначень, частот, для того щоб авіапідприємства мали можливість увійти в сезон оперування повноцінно і без стресу для пасажирів», — у свою чергу відзначила заступник гендиректора «Донбасаеро» з комерційної діяльності Людмила Слободянюк, повідомляє УНІАН.
На думку учасників прес-конференції, найголовніше досягнення — це те, що ситуація з призначеннями авіакомпаній на рейси повернулася в правове русло.
Однак поки що Державіаадміністрація не планує розглядати питання призначення третього перевізника з боку України шляхом проведення конкурсу на рейс до Тель-Авіву. Хоча причиною конфлікту було призначення чиновниками авіакомпанії МАУ на цей маршрут, в порушення законодавства. Саме заявка "Дніпроавіа" на польоти до Тель-Авіву спричинила прийняття Ліцензійною Комісією рішення про усунення "Дніпроавіа" від розгляду заявок на будь-які маршрути. Заодно постраждали і "Аеросвіт", "Донбасаеро", які є призначеними перевізниками на маршрут до Тель-Авіву, вважають представники компаній.
Нагадаємо, 25 березня в ході засідання Ліцензійної комісії Державної авіаційної адміністрації України було скасовано призначення авіакомпанії «Донбасаеро» на маршрут Київ—Москва—Київ, у зв’язку з чим оголошено про проведення конкурсу з метою призначення перевізника з боку України на цей маршрут, а також Харків—Баку—Харків. Крім того, скасовано призначення авіакомпанії «Аеросвіт» на міжнародний маршрут Київ—Загреб—Київ, з передачею маршруту авіакомпанії «Роза вітрів». Ну, а компанію «Дніпроавіа» взагалі відсторонили від участі в розгляді її заявок на будь-які призначення.
«Аргумент був надуманий, що до авіакомпанії є якісь зауваження щодо безпеки польотів. У нас є сертифікат льотної придатності, ми виконуємо рейси, ми безпечна компанія», — запевнив ЗМІ заступник комерційного директора компанії «Дніпроавіа» Олег Левченко. «Жодна з авіакомпаній не попереджувалась про порушення, не складалися акти, не виносилися попередження про усунення порушень і т. д., тобто не було дотримано процедуру», — у свою чергу заявив секретар наглядової ради «Аеросвіту» Максим Юхименко.
Пасажири від рішень Державіаадміністрації не постраждали, також констатували вони, хоча загроза така існувала: рішення про перегляд призначень на рейси було прийнято за три дні до початку літньої навігації. Однак, незважаючи на обставини, що склалися, за підтримки Мінтрансу всі заплановані рейси було виконано.
Основним винуватцем того, що відбувається, називають колишнього главу Державіаадміністрації Олександра Давидова, позиція якого, на думку учасників прес-конференції, не сприяла зміцненню позицій національних компаній на міжнародних ринках. У зв’язку з цим експерти ринку навіть відзначали сталу тенденцію до зниження частки національних перевізників і узурпацію ринку іноземними авіакомпаніями. У відповідь авіакомпанії вирішили об’єднуватися, щоб відстоювати свої права й захищати свій розвиток на українському ринку.