РІШЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

5 березня 2010 р. №69-р                                                                                                                                                                                                                                                    Справа №36-26.13/189-09
                                                                                                                       м. Київ
Антимонопольний комітет України, розглянувши матеріали справи № 36-26.13/189-09, розпочатої за ознаками вчинення Міністерством транспорту та зв’язку України (надалі — Мінтрансзв’язку) порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які можуть призвести до обмеження конкуренції на ринку перевантаження зернових вантажів на морські судна,
ВСТАНОВИВ:
1. До Антимонопольного комітету України була подана заява товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» (надалі — ТОВ «СП «Нібулон», Заявник, Товариство) (м. Миколаїв) від 03.04.2009 №2623/1-3 про ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях державного підприємства «Миколаївський морський торговельний порт» (надалі — ДП «ММТП») і Мінтрансзв’язку, які обмежують Заявнику можливість вільно конкурувати з іншими суб’єктами господарювання (у тому числі, і з ДП «ММТП») на ринку перевалки зернових вантажів для перевезення морським транспортом, зокрема, шляхом створення необгрунтованих перешкод у виконанні ТОВ «СП «Нібулон» днопоглиблювальних робіт у межах орендованих земельних ділянок річкового транспорту, наданих Заявнику в оренду для обладнання і подальшого функціонування водних підходів та операційної акваторії до зерноперевантажувального термінала, що знаходиться у власності ТОВ «СП «Нібулон» і розташований поза межами ДП «ММТП».
З метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольний комітет України відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» надав Мінтрансзв’язку обов’язкові для розгляду рекомендації від 28 жовтня 2009 року за №26-рк.
Зокрема, Антимонопольний комітет України рекомендував Мінтрансзв’язку усунути необгрунтовані перешкоди для здійснення ТОВ «СП «Нібулон» відповідного будівництва (днопоглиблювальних робіт) у межах орендованих ТОВ «СП «Нібулон» земельних ділянок.
Про результати розгляду зазначених рекомендацій Мінтрансзв’язку було зобов’язане повідомити Комітет у двадцятиденний строк із моменту отримання рекомендацій Комітету від 28 жовтня 2009 року №26-рк.
Відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення №2307471 рекомендації Комітету від 28.10.2009 №26-рк, які були надіслані на адресу Мінтрансзв’язку листом Комітету від 30.10.2009 № 36-29/02-9578, вручені уповноваженому представнику Мінтрансзв’язку 04.11.2009.
Рекомендації Антимонопольного комітету України від 28.10.2009 № 26-рк не були виконані Мінтрансзв’язку.
Через наявність ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції та відмову Мінтрансзв’язку від виконання рекомендацій Комітету розпорядженням державного уповноваженого Антимонопольного комітету України від 11 грудня 2009 року №05/256-р розпочато розгляд справи №36-26.13/189-09 за ознаками вчинення Міністерством транспорту та зв’язку України порушення, передбаченого частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які можуть призвести до обмеження конкуренції на ринку надання послуг із перевантаження зернових вантажів на морські судна.
2. ТОВ «СП «Нібулон» на праві приватної власності володіє перевантажувальним терміналом для перевалки зернових та олійних культур. До складу цього перевантажувального термінала входять вантажний причал і інші гідротехнічні споруди, а також складські та інші приміщення, які використовуються для перевалки зернових та олійних культур з автомобільного і залізничного транспорту на вантажні судна.
Паспортна глибина Бузько-Дніпровсько лиманного каналу (надалі — БДЛК), по якому повинні проходити вантажні судна від Чорного моря у напрямку перевантажувального термінала ТОВ «СП «Нібулон» і у зворотному напрямку, становить 11,2 м, що допускає заглиблення вантажного судна до 10,3 м.
Завантаження вантажних суден до заглиблення 10,3 м допускає і глибина акваторії ДП «ММТП».
Тобто глибина БДЛК та акваторії ДП «ММТП» дає змогу безперешкодно приймати вантажні судна водотоннажністю до 25 тис. тонн (заглиблення у завантаженому стані до 9,5 м), частково — водотоннажністю до 50 тис. тонн (заглиблення у завантаженому стані до 11,7 м), та із недозавантаженням — вантажні судна водотоннажністю до 70 тис. тонн (заглиблення у завантаженому стані до 13,3 м).
Так, за інформацією ТОВ «СП «Нібулон», що знаходиться в матеріалах справи, через недостатні глибини біля власного причалу Заявник змушений спочатку завантажувати судна у власного причалу лише до заглиблення 9,2 м, а дозавантаження до заглиблення 10,3 м здійснювати на плаву на внутрішньому рейді ДП «ММТП», що тягне за собою додаткову оплату вартості послуг ДП «ММТП», на користь останнього з надання рейду у користування, а також послуг із буксирного забезпечення, послуг водного транспорту із перевезення зерна від причалу перевантажувального термінала ТОВ «СП «Нібулон» до рейду ДП «ММТП» виконання навантажувально-розвантажувальних робіт на плаву, оренди плавучих транспортних засобів тощо.
3. З метою проведення додаткового дослідження стану конкурентного середовища на загальнодержавному ринку перевантаження зернових вантажів, а також вивчення структури ринку перевалки зернових культур морськими портами та елеваторами Комітетом було надіслано низку запитів відповідним морським торговельним портам, а також ТОВ «СП «Нібулон» про надання інформації.
Так, ДП «ММТП» листом від 29.01.2010 №09/197 повідомило, що в межах його акваторії послуги із перевалки зернових культур надають 4 суб’єкти господарювання, обсяг перевантажених зернових вантажів цими суб’єктами у 2009 році загалом становив 760 тис. тонн, а орієнтовна максимальна місткість складських приміщень перевантажувальних терміналів, що знаходяться у власності або у користуванні зазначених суб’єктів, становить 67 тис. тонн.
ДП «Морський торговельний порт «Южний» (надалі — ДП «МТП «Южний») листом від 01.02.2010 № 757/02/22/10 зазначив, що у межах своєї акваторії надає послуги із перевалки зернових власними силами та засобами за прямим варіантом перевантаження (вагон-судно), тобто без використання складських приміщень для зберігання зерна. Обсяг перевантажених ДП «МТП «Южний» зернових вантажів у 2009 році становив 78,2 тис. тонн.
ДП «Одеський морський торговельний порт» листом від 15.01.2010 № 41-1/283 надав Комітету інформацію про те, що у межах його акваторії послуги із перевантаження зернових вантажів надаються загалом 9 суб’єктів господарювання, обсяг перевантажених зернових вантажів якими у 2009 році загалом склав 9 131,4 тис. тонн, а орієнтовна максимальна місткість складських приміщень перевантажувальних терміналів, що знаходяться у власності або у користуванні зазначених суб’єктів становить 620 тис. тонн.
ДП «Миколаївський портовий елеватор» ДАК «Хліб України» листом від 01.02.2010 № 65/10 зазначило, що на власній території самостійно надає послуги із перевалки зернових власними силами та засобами, а інші суб’єкти господарювання, що можуть надавати споживачам аналогічні послуги із перевалки, на його території відсутні. Обсяг перевантажених підприємством зернових вантажів у 2009 році становив 805,2 тис, тонн, максимальна місткість елеватору, який знаходиться у володінні «ДП «Миколаївський портовий елеватор» ДАК «Хліб України», становить 69 тис. тонн.
4. Оскільки земельні ділянки, що знаходяться у користуванні ТОВ «СП «Нібулон» на правах оренди, розташовані поблизу акваторії ДП «ММТП», Комітетом було також досліджено технологічні можливості заходу вантажних суден у деякі морські порти України.
Одними із основних характеристик вантажних суден, які насамперед визначають можливість входу в порт і виконання вантажних операцій, є найбільша довжина, ширина і заглиблення тощо.
Так, за інформацією ДП «ММТП», що міститься в матеріалах справи, максимальне заглиблення вантажних суден, що мають можливість заходити у ДП «ММТП», становить 10,3 м з можливим подальшим дозавантаженням на зовнішньому рейді порту до заглиблення 15 м. Як вже зазначалось вище, до входу в акваторію ДП «ММТП» допускаються судна із заглибленням до 10,3 м.
Ці самі показники параметрів акваторії для суден, які можуть заходити для перевантаження зернових вантажів, зберігаються для ДП «Миколаївський портовий елеватор» ДАК «Хліб України» (лист від 01.02.2010 №65/10).
У ДП «МТП «Южний», який є найглибоководнішим морським портом України, осадка, до якої можуть дозавантажуватися морські судна, становить 14,8 м, максимальна їх водотоннажність становить до 80 тис. тонн. Глибина підхідного каналу порту ДП «МТП «Южний» —15 м, оголошене заглиблення — 13,8 м.
У ДП «Одеський морський торговельний порт» заглиблення, до якого можуть завантажуватися судна, становлять від 10 м до 12,5 м залежно від причалу, максимальна їх водотоннажність становить 70—75 тис. тонн. Глибина підхідного каналу порту — 14 м.
Разом з тим відповідно до паспорту акваторії від 19.02.2007 (шифр 7406.1205-ПГС.01, арх. №0154) навігаційна глибина прилеглої до вантажного причалу перевантажувального термінала Товариства акваторії у межах орендованих Заявником земельних ділянок становить 9,6 м, що допускає максимальне заглиблення вантажного морського судна лише до 9,2 м. До виконання днопоглиблювальних робіт завантаження суден водотоннажністю 70 тис. тонн можливе лише до заглиблення 9,2 м, тобто приблизно до 40 тис. тонн, з подальшим дозавантаженням таких суден на рейді порту.
Можливість продуктивно здійснювати завантаження суден більшої водотоннажності, що має наслідком більший розмір суднової партії вантажу, є суттєвою конкурентною перевагою, яка дозволяє збільшувати обсяги виконуваних навантажувально-розвантажувальних робіт і зменшувати витрати на виконання одиниці роботи.
Різниця у навігаційних глибинах не дозволяє ТОВ «СП «Нібулон» додатково використовувати 1,1 м глибини БДЛК та, на відміну від ДП «ММТП», не дозволяє повною мірою завантажувати біля свого причалу великотоннажні судна водотоннажністю від 25 до 70 тис. тонн.
Наявність зазначеної різниці у глибинах обмежує можливість конкуренції для ТОВ «СГТ «Нібулон» на загальнодержавному ринку перевантаження зернових вантажів на морські судна.
Отже, ТОВ «СГТ «Нібулон» та його конкуренти на ринку перевантаження зернових вантажів мають різні умови для здійснення своєї господарської діяльності на вказаному товарному ринку.
Таким чином, дії Мінтрансзв’язку щодо створення необгрунтованих перешкод у виконанні ТОВ «СП «Нібулон» днопоглиблювальних робіт на орендованих земельних ділянках, що полягають у відмові в наданні погодження на виконання зазначених робіт, обмежують конкуренцію на загальнодержавному ринку перевантаження зернових вантажів на морські судна.
5. Згідно із статтею 12 Кодексу торговельного мореплавства України (надалі — КТМ), будівництво або будь-які роботи в зоні дії навігаційного обладнання і морських шляхів повинні бути погоджені з центральним органом виконавчої влади у галузі транспорту та місцевими органами влади і самоврядування.
ТОВ «СП «Нібулон» отримало передбачені чинним законодавством дозволи і погодження відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування на виконання на орендованих ним земельних ділянках днопоглиблювальних робіт, що підтверджуються відповідними матеріалами справи.
Варто зазначити, що земельні ділянки, що надавалися Миколаївською міською радою в оренду ТОВ «СП «Нібулон», виділялися з конкретною метою, а саме — для облаштування та подальшого функціонування операційної акваторії та водних підходів до зерноперевантажувального термінала ТОВ «СП «Нібулон», що підтверджується також наданими Заявником договорами оренди землі та відповідними рішеннями Миколаївської міської ради та її виконавчих органів.
Так, рішенням виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 29.06.2004 №1310 (зі змінами і доповненнями) Заявнику надані відповідні дозволи на виконання проектних і гідротехнічних робіт по днопоглибленню операційної акваторії і водних підходів до власного причалу.
Товариством також було отримано дозвіл на виконання будівельних робіт Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради №3039 від 12 січня 2007 року на виконання гідротехнічних будівельних робіт.
6. З метою приведення глибин в межах прилеглого до власного причалу водного простору до паспортних глибин БДЛК, використання наданих в оренду земельних ділянок за призначенням та конкуренції з іншими суб’єктами господарювання, які здійснюють навантажувально-розвантажувальні роботи з перевалки зернових та олійних культур на великотоннажні морські судна, ТОВ «СП «Нібулон» замовило робочий проект (арх. №85882) «Днопоглиблювальні роботи на підхідному каналі та операційній акваторії вантажного причалу перевантажувального термінала», погодило його в установленому законодавством порядку та забезпечило проведення комплексної державної інвестиційної експертизи, після чого неодноразово зверталось до Мінтрансзв’язку з метою отримання погодження для проведення днопоглиблювальних робіт у межах орендованих земельних ділянках, яке видається Мінтрансзв’язку у відповідності до статті 12 КТМ, і на якому наполягає Мінтрансзв’язку.
Проте Мінтрансзв’язку неодноразово відмовляло у наданні Товариству зазначеного погодження, про що свідчать, зокрема, листи Мінтрансзв’язку від 31.05.2008 №4664/27/10-08, від 03.10.2008 №8838/27/10-08, від 18.11.2008 №10300/27/10-08, від 28.01.2009 №727/04/10-09, від 03.02.2009 №906/04/10-09, від 05.02.2009 №1008/04/10-09 тощо.
Свої рішення про відмову в погодженні ТОВ «СП «Нібулон» проведення днопоглиблювальних робіт у межах орендованих Товариством земельних ділянок Мінтрансзв’язку обґрунтовує таким:
внаслідок здійснення Заявником днопоглиблювальних робіт ТОВ «СП «Нібулон» може набути правових передумов на отримання права власності на акваторію і водний підхід до терміналу ТОВ «СП «Нібулон»;
ТОВ «СП «Нібулон» не є морським торговельним портом, отже, не зможе забезпечувати безпеку судноплавства на підхідному каналі, а тому не може бути замовником відповідного будівництва тощо.
Висновками фахівців у галузі права (Київського регіонального центру Академії правових наук України та Інституту держави і права ім. В. Корецького Національної академії наук України) було встановлено, що згідно з приписами нормативно-правових актів поняття «акваторія» визначається як:
водний простір водойми чи моря, обмежений природними, штучними або умовними кордонами (Закон України від 22.03.2001 «Про затвердження Загальнодержавної програми відтворення та охорони довкілля Чорного та Азовського морів»);
водний об’єкт або його ділянка (Правила охорони внутрішніх морських вод та територіального моря від забруднення та засмічення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29.02.1996 №269);
водна поверхня в її установлених межах (Положення про організацію та порядок здійснення технічного нагляду за промірними роботами на акваторіях і підхідних каналах до портів, суднобудівних і судноремонтних заводів на судноплавних шляхах країни, затверджене наказом Мінтрансзв’язку від 12 травня 2006 року № 463).
Відповідно до висновку науково-правової експертизи від 16.02.2009 Хе 27, наданого Академією правових наук України, «ототожнення водної території із водним об’єктом є неприйнятним, оскільки останній являє собою екосистему з усіма її компонентами (дном, його надрами, водним простором, ресурсами, тваринним і рослинним світом). Найбільш прийнятним і таким, що відповідає чинному законодавству, є визначення акваторії як водного простору».
Таким чином, правовий режим орендованої вкритої водою земельної ділянки річкового транспорту (так само, як і земель водного фонду) не поширюється на акваторію, а орендовані ТОВ «СП «Нібулон» земельні ділянки, таким чином, до складу акваторії не входять.
Крім зазначеного, відповідно до КТМ морські порти і капітани портів забезпечують безпеку судноплавства виключно у межах своєї акваторії. Поза межами акваторії портів державний нагляд за безпекою мореплавства забезпечує Головна державна інспекція України з безпеки судноплавства, яка погодила Заявнику вищезгаданий робочий проект проведення днопоглиблювальних робіт на орендованих ним земельних ділянках (лист від 01.12.2007 №6/15-119).
Згідно з висновком Мін’юсту України (лист від 16.10.2009 Хе 715-02-09-23) визначено, що жодні законодавчі акти, рішення Конституційного Суду України від 15.12.2004 №21-рп/2004 тощо, не містять положень, які б визначали вичерпне коло осіб, які можуть бути замовниками здійснення днопоглиблювальних робіт.
7. На подання з попередніми висновками у справі №36-26.13/189-09 Мінтрансзв’язку надав до Комітету свої заперечення щодо фактичних обставин зазначеної справи.
Мінтрансзв’язку вважає, що Комітет проігнорував, а також необгрунтовано і поверхнево дослідив такі суттєві для зазначеної справи фактичні обставини.
На думку Мінтрансзв’язку, на операційній акваторії і підхідному каналі до перевантажувального термінала ТОВ «СП «Нібулон» окремими законодавчими актами України встановлені певні особливості користування цими об’єктами для потреб водного транспорту. Так, на думку Мінтрансзв’язку, операційна акваторія і водний підхід до перевантажувального термінала Заявника, де останній планує провести днопоглиблювальні роботи, є внутрішнім водним шляхом загального користування, що належить до категорії судноплавних, і відповідно, на зазначені ділянки повинні поширюватися норми Водного кодексу України і постанова Кабінету Міністрів України від 12 червня 1996 року №640 «Про затвердження переліку внутрішніх водних шляхів, що належать до категорії судноплавних», які визначають конкретні водні об’єкти, які підпадають під поняття «внутрішні водні шляхи, що належать до категорії судноплавних», а також регулюють порядок користування зазначеними водними об’єктами.
Також Мінтрансзв’язку вважає, що ТОВ «СП «Нібулон» має наміри створити операційну акваторію.
Наступне заперечення Мінтрансзв’язку стосується твердження, що ТОВ «СП «Нібулон» не є державним морським портом і згідно зі статтею 75 КТМ не може забезпечувати безпеку мореплавства на власній операційній акваторії та водних підходах до перевантажувального термінала, а отже, не може бути замовником днопоглиблювальних робіт. Зазначене твердження Мінтрансзв’язку спростовується наявними матеріалами справи.
Заперечення Мінтрансзв’язку стосуються і того, що внаслідок виконання ТОВ «СП «Нібулон» проекту днопоглиблення операційної акваторії і водних підходів до причалу, останнє нібито отримає у власність державне майно, що на думку Мінтрансзв’язку, унеможливить судноплавство до інших морських і річкових терміналів, позбавить державу можливості справляти відповідні портові збори, а також виконувати інші функції із забезпечення безпеки мореплавства тощо.
8. З метою визначення обґрунтованості (спростування або підтвердження) позиції Мінтрансзв’язку, яка висловлювалась останнім у запереченнях до рекомендацій Комітету від 28.10.2009 №26-рк (лист від 23.11.2009 № 13166/04/10-09) та до подання з попередніми висновками у справі №36-26.13/189-09 (лист від 28.12.2009 №14826/04/10-09) щодо неможливості здійснення ТОВ «СП «Нібулон» днопоглиблювальних робіт на орендованих останнім земельних ділянках, розпорядженням державного уповноваженого Антимонопольного комітету України від 04.02.2010 №08/34-р у справі №36-26.13/189-09 призначено проведення експертизи відповідно до статті 43 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
На вирішення експертизи були поставлені питання, спільно сформульовані Комітетом та сторонами у справі — Мінтрансзв’язку (пропозиції надані листом від 01.02.2010 №515/04/14-10) та ТОВ «СП «Нібулон» (пропозиції надані листом від 30.01.2010 №1017/01-03).
Перед експертами ставились питання, які, зокрема, стосуються ймовірності відчуження на користь ТОВ «СП «Нібулон» речових прав на державне майно, в тому числі на акваторію у разі проведення зазначених днопоглиблювальних робіт, створення внаслідок цих робіт правових перешкод у розширенні другого коліна каналу акваторії порту Миколаїв, здійснення судноплавства до інших морських та річкових терміналів, позбавлення можливості справляння на користь держави портових зборів та функцій із забезпечення безпеки мореплавства тощо.
Проведення зазначеної експертизи було доручено Київському регіональному центру Академії правових наук України та Інституту держави і права ім. В. Корецького Національної академії наук України.
Правові висновки, надані до Комітету зазначеними вище науково-правовими установами, свідчать, що всі заперечення Мінтрансзв’язку, які висловлювались ним на підтвердження неможливості здійснення ТОВ «СП «Нібулон» днопоглиблювальних робіт на орендованих земельних ділянках, є безпідставними та не відповідають фактичним обставинам справи, а також підтверджують правильність позиції Комітету у цьому питанні під час надання рекомендацій Міністерству транспорту та зв’язку України від 28 жовтня 2009 року №26-рк та попередніх висновків у справі №36-26.13/189-09, які були надіслані Мінтрансзв’язку листом від17.12.2009 №36-26.13/11-11391 та ТОВ «СП «Нібулон» листом від 17.12.2009 №36-26.13/11-11409.
Отже, зібрані матеріали справи свідчать, що дії Мінтрансзв’язку, які полягають у створенні неправомірних перешкод у виконанні ТОВ «СП «Нібулон» днопоглиблювальних робіт в межах орендованих Заявником земельних ділянок у вигляді відмови в наданні погодження на виконання зазначених днопоглиблювальних робіт, можуть обмежувати конкуренцію на загальнодержавному ринку перевантаження зернових вантажів на вантажні судна.
Підсумовуючи викладене, створивши неправомірні перешкоди для проведення днопоглиблювальних робіт відповідно до робочого проекту (арх. №85882) «Днопоглиблювальні роботи на підхідному каналі та операційній акваторії вантажного причалу та перевантажувального комплексу» у межах орендованих ТОВ «СП «Нібулон» земельних ділянок, Мінтрансзв’язку вчинило порушення, передбачене пунктом 3 статті 50, частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які можуть призвести до обмеження конкуренції на ринку перевантаження зернових вантажів на вантажні судна.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 7 і 13 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за №90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (зі змінами), Антимонопольний комітет України
ПОСТАНОВИВ:
1. Визнати, що дії Міністерства транспорту та зв’язку України, які полягають у відмові у наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» (м. Миколаїв) погодження на проведення днопоглиблювальних робіт в межах орендованих ТОВ «СП «Нібулон» земельних ділянок відповідно до робочого проекту (Арх.№85882) «Днопоглиблювальні роботи на підхідному каналі та операційній акваторії вантажного причалу та перевантажувального комплексу», є порушенням, передбаченим пунктом 3 статті 50 і частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які можуть призвести до обмеження конкуренції на загальнодержавному ринку перевантаження зернових вантажів на вантажні судна.
2. Зобов’язати Міністерство транспорту та зв’язку України в місячний строк з дня отримання цього рішення припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане у пункті 1 цього рішення, в тому числі шляхом:
скасувати всі попередні рішення про відмову в наданні товариству з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» погодження на проведення у межах наданих товариству з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» в оренду земельних ділянок днопоглиблювальних робіт, в тому числі оформлені листами Міністерства транспорту та зв’язку України від 13.10.2004 №4/35-5-27869, від 31.05.2008 №4664/27/10-08, від 03.10.2008 №8838/27/10-08, від 18.11.2008 №10300/27/10-08, від 28.01.2009 №727/04/10-09, від 03.02.2009 №906/04/10-09, від 05.02.2009 №1008/04/10-09, від 29.05.2009 №5/7-630 тощо;
з урахуванням вимог чинного законодавства прийняти рішення про надання товариству з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» погодження на проведення днопоглиблювальних робіт відповідно до робочого проекту (арх. №85882) «Днопоглиблювальні роботи на підхідному каналі та операційній акваторії вантажного причалу перевантажувального термінала» в межах наданих товариству з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» в оренду земельних ділянок.
3. Зобов’язати Міністерство транспорту та зв’язку України в подальшому утриматися від створення неправомірних перешкод під час виконання товариством з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» днопоглиблювальних робіт відповідно до робочого проекту (арх. №85882) «Днопоглиблювальні роботи на підхідному каналі та операційній акваторії вантажного причалу перевантажувального термінала» в межах наданих товариству з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Нібулон» в оренду земельних ділянок, у вигляді прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод, або вчинення будь-яких інших дій чи бездіяльності, які призведуть чи зможуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на загальнодержавному ринку перевантаження зернових вантажів на морські судна.
Рішення може бути оскаржене до Господарського суду міста Києва у двомісячний строк з дня його отримання.
В. о. голови Комітету  О. МЕЛЬНИЧЕНКО.