Найменше хочеться говорити про політичні симпатії та наукові розвідки Дмитра Табачника. Він має право на свою точку зору з будь-якої проблеми. Крапка.
Що має намір робити міністр — згорнути розпочаті попередниками реформи чи поглибити їх — ось що найголовніше.
Судячи з перших кроків, грядуть принципові зміни, які здаються, на перший погляд, поверненням на позиції 2005-го. Але чому дивуватися й чим обурюватися?
Команда в Кабміні покликана реалізувати передвиборні обіцянки Віктора Януковича. Зокрема, у сфері освіти.
Президент, згадаємо, висловлювався проти обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання. І хіба тільки він?
![](/images_upload/2010/03/260310/DSC_0143a.jpg)
Справедливості заради треба зазначити, що шанс стати студентами одержали всі без винятку й багато ним скористалися, хоча й вважають тестування лотереєю. Але от біда — парламент дотепер не узаконив ЗНО.
Проте нинішнього року іспитів у вузах не буде. А тестування, як і пропонував Янукович, проводитимуть тією мовою, якою абітурієнт навчався в школі. Почнуть враховувати середній бал атестата, в окремих вузах можуть проводити співбесіди, іспити з профільного предмета, творчі конкурси.
До слова, 31 березня — останній день реєстрації випускників на тестування. Із тих, хто вже здав документи, найбільше охочих вчитися в східних і південних регіонах. Найменше — на Буковині й Закарпатті...
Наступна гарна новина: Янукович обіцяв до 75 відсотків збільшити число бюджетних місць у державних ВНЗ. Чи реально це сьогодні? До того ж через рік-другий кількість випускників, можливо, буде менша, ніж бюджетних місць...
А от ініціативу нового Президента впорядкувати систему держзамовлення, надаючи пріоритет робітничим та інженерним спеціальностям, можна вітати. Надто багато випускають у нас юристів, економістів і фінансистів. Більшість із них — безробітні.
...Бути чи не бути десятирічці, схоже, уже не питання. Комітет Верховної Ради з питань науки і освіти пропонує 9 червня 2010-го провести парламентські слухання на тему: «Впровадження 12-річнрї загальної середньої освіти в Україні: проблеми й шляхи їх подолання».
Якщо парламент проголосує за відповідний проект постанови комітету — бути обговоренню проблем 12-річки. А, отже, 10-річка назавжди почине в Бозі? До речі, Володимир Семиноженко, віце-прем’єр, запевнив, що 10-річку не повернуть.
На прес-конференції в Кабміні він сказав: «Оскільки для 12-річної школи не готові ні підручники, ні методичні рішення, можливо, ми зупинимося на 11 класах і буде додатковий «перший клас як підготовчий». Віце-прем’єр підкреслив, що всі кроки з реформування системи освіти проводитимуть за результатами дискусій у професійних колах. Висловився він і з приводу навчальної літератури: «Підручники історії не повинні мати кольорів — ні помаранчевого, ні біло-блакитного... Вони не мають бути й чорно-білими». Щоб книжки такими не стали, треба «поліпшити якість методичних і наукових рад, які затверджуватимуть підручники», — переконаний Семиноженко.
Вважаю, дискутувати треба не лише в наукових колах.
Шановні вчені, педагоги, батьки, школярі! Що ви думаєте про 11(12)-річну середню школу? Залишити її чи повернутися до десятирічки?
З вашою думкою редакція ознайомить народних депутатів перед парламентськими слуханнями.
А ми вже зареєструвалися.
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА (з архіву «Голосу України»).