Спокійно, організовано, а головне — без ядучого смороду розплавленого бітуму й надмірно шумної роботи механізмів на центральній вулиці Луганська, Оборонній, триває ремонт дороги.
Водіям ремонтники не заважають, і тільки-но залатують чергову діру, дають їм можливість проїхати. Просто по свіжих латках. Такі переваги дає холодний асфальт, виробництво якого освоїли в Луганську і який за нинішніх погодних умов цілком заслуговує називатися «паличкою-виручалочкою». Застосування холодного асфальтобетону — єдиний спосіб забезпечити нормальний проїзд міському транспорту після суворої зими. Фахівці підрахували, що в нинішньому сезоні перепади від плюсової до мінусової температури відбувалися в 74 випадках. Для дорожнього покриття це згубно, а якщо врахувати, що луганські асфальтові дороги замість семи років експлуатації служать 17—20 років, можна собі уявити, в якому стані вони сьогодні перебувають.
Холодним асфальтобетоном Луганський міськвиконком зацікавився ще торік і як експеримент уклав його на деяких ділянках доріг. І серйозно зазамислився над тим, щоб освоїти виробництво такого матеріалу в себе. Одне слово, обійтися без посередника, і на цьому заощадити. Канадська фірма з виробництва бітумної емульсії, що є одним із тридцятимільйонних компонентів холодного асфальтобетону, погодилася на таке співробітництво. Технологію освоїли на Луганському асфальтобетонному заводі, який, до речі, був побудований ще в 50 роках. Але його «підмолодили», створили тут сучасну лабораторію, що має сертифікат якості, підготували кваліфікованих фахівців. У присутності канадських менеджерів випустили перші 150 тонн холодного асфальту. Проби показали його високу якість.
— Переваги холодної асфальтобетонної суміші перед звичайною є, й вони заслуговують на увагу, — розповідає Лариса Константинова, яка очолює міське комунальне підприємство ЕЛУА (експлуатаційне лінійне управління автодоріг). — Її ми можемо використовувати незалежно від температурного режиму. Різниці немає — на вулиці мінус 30 чи плюс 40 градусів. Причому холодний асфальт можна укладати просто у воду, не сушити компресором і навіть не обрубувати ями. Обмазувати краї бітумом теж не потрібно. Отже, затратна частина під час укладання холодної суміші знижується. Заощаджуються кошти й на матеріалі, і на трудозатратах.
На знімку: «латання дірок» за новою технологією.