У роботі Комітету Верховної Ради з питань аграрної політики і земельних відносин очікуються зміни, адже відбулося переформатування коаліції, що, звісно, позначиться на планах роботи вищого законодавчого органу. Так само зміниться й керівництво  комітету, адже його голова Микола Присяжнюк обійняв посаду міністра аграрної політики.
Але незалежно від того, хто очолить комітет, питання подальшого законодавчого урегулювання земельних відносин та робота над аграрною частиною державного бюджету залишається на порядку денному. На цьому наголошує секретар Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Роман Ткач. За його словами, і Партія регіонів, і БЮТ, і Блок Литвина готові зараз над таким питаннями працювати.
— Зареєстровано новий-старий проект закону про Державний земельний кадастр, — каже Роман Ткач. — Він буде перший з документів, які ми розглядатимемо на комітеті. В принципі, зауважень ні від кого немає — уже виписали так, як хотіли. Готові до розгляду в сесійній залі кілька законопроектів «Про ринок земель». Тому насамперед треба працювати по цих двох законах — про державний кадастр і ринок земель.
Ще один «земельний» крок — адміністративний. Потрібно навести лад, що у нас відбувається з кадрами землевпорядними — в області, районі, в селах. Бо одна з постанов Кабміну передбачала кадрові пертурбації — десь переводили землевпорядників з району в село. Треба з’ясувати ситуацію, подивитися їхнє матеріальне, організаційне забезпечення.
Знаємо, що декілька разів були спроби Держкомзему провести інвентаризацію земель. І навіть звучали такі, скажімо, слова, що її майже завершено. Тож і подивімося реально!
І робити перші кроки до запровадження ринку землі. Вибори вже закінчилися. Як щось не поміняється, наступні парламентські — 2012 року. Два роки — більш ніж достатньо, щоб законодавчо врегулювати питання обігу землі. Зрозуміло, без запровадження ринку землі реформ на селі не буде. Це одне із джерел додаткового фінансування в село. Хоча треба наголосити: ухвалення не означає, що сьогодні приймемо закон, а завтра продаватимемо землю. Прийняття законів — це лише перший етап. Адже треба окреслити правила гри, відпрацювати їх, можливо, на рівні району.
Це, певне, чи не вперше, коли прийматимуться такі закони, а час їх введення — за два роки. Адже до 2012 року діє мораторій на купівлю-продаж земель для ведення товарного сільгоспвиробництва. То треба цим скористатися. Нехай на практиці спробували б реалізувати ті положення, відпрацювали на рівні окремих сіл. Можна було б навіть експеримент провести, десь там у південних багатоземельних регіонах  і на заході, де землі мало.
Закон хоч і не введено, але положення відпрацьовувати можна. Бо коли кажуть, що ринок — це продаж землі, я категорично проти такого тлумачення. Продаж — останнє питання...
Бюджет теж передусім. Але цей бюджет не буде класичним. Бо класичний — він принаймні у грудні попереднього року приймається. Навіть якщо, як заявив Прем’єр-міністр, проект бюджету буде до Верховної Ради подано 11 квітня, дата прийняття державного бюджету — десь середина травня. Додайте місяць — у енному селі бюджет схвалять у червні. Вважайте, половина нинішнього року мине. Це вже просто бюджет виживання. Навіть якщо якісь кошти будуть передбачені на розвиток, такий бюджет практично нереально виконати, липень-жовтень ще йдуть сільгоспроботи — і аграрний рік практично завершується.
Є надії, що закладено непогані основи під  врожай цього року. Сподіваюся, що оті прогнози песимістичні, що десь щось вимерзло, загине від підтоплення, не здійсняться, бо загалом весна нормально йде. Якщо уряд передусім повернеться до весняно-польових робіт, думаю, будемо із врожаєм.
Записала Галина КВІТКА.