Антимонопольний комітет оштрафував компанію Boehrіnger Іngelheіm RCV Gmbh & Co KG (Австрія) на 1 млн. гривень за поширення неправдивої реклами лікарського засобу «Лазолван» в 2009 році. Відповідне рішення комітет прийняв на засіданні 16 березня.
АМКУ встановив, що торік австрійська компанія активно транслювала на українських телеканалах рекламний ролик зі слоганом «Кашель вилікує вам, звільнить подих «Лазолван». Такий текст подавався і у звуковому, і у візуальному форматі.
На думку фахівців Антимонопольного комітету, поширювана інформація в рекламному ролику є неточною і вводить в оману споживачів, оскільки у них створюється враження, що «Лазолван» повністю виліковує гострі та хронічні захворювання дихальних шляхів: грип, застуду, гострий і хронічний бронхіт і навіть пневмонію. Але чудес не буває: «Лазолван» є відхаркувальним засобом і лише зменшує прояви простудних симптомів.
— Судячи з усього, висновок АМКУ серед іншого базується на ст. 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», — коментує директор з правових питань Спілки споживачів України Наталія Пахольчук. — Відповідно до неї інформацією, що вводить в оману, є, зокрема, відомості, які містять неповні, неточні або неправдиві дані про споживчі властивості товару. Крім того, відповідно до ч. 6 ст. 21 Закону України «Про рекламу» у рекламі лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється розміщувати відомості про те, що лікувальний ефект від вживання лікарського засобу чи застосування медичної техніки є гарантованим.
Спочатку на засіданні комітету пропонувалося оштрафувати компанію на 5 відсотків річного обороту лікарських засобів на українському ринку, тобто приблизно на 4,6 млн. гривень.
Однак, за словами виконуючого обов’язки голови АМКУ Олександра Мельниченка, компанія пішла на співробітництво і вилучила рекламні ролики з ефіру, тому комітет зменшив санкції до 1 млн. гривень.
За словами керівника Асоціації зовнішньої реклами України Артема Біденка, у структурі доходів підприємств зовнішньої реклами доходи від «розкручування» медичних препаратів сягають 4—5 відсотків. Тоді як на телебаченні медичні та фармацевтичні фірми входять у топ-десятку кращих рекламодавців. До того ж на цей ринок великий вплив має сезонний чинник.
Наші люди дуже люблять займатися самолікуванням, і взимку кількість спожитих мікстур і таблеток збільшується — як і обсяги медичної телереклами.