Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту прийняти за основу проект змін до закону про політичні партії в Україні. Аби усунути колізії, народні депутати пропонують, щоб політична партія набувала статусу юридичної особи з моменту державної реєстрації.
Окрім цього, із тексту чинного закону мають намір виключити посилання на Верховний Суд як суд першої інстанції щодо розгляду справ про заборону діяльності та анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії. Зокрема, у положенні закону, відповідно до якого «у разі виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів на виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва» слова «Верховного Суду» пропонується замінити словом «суду».
На думку членів комітету, цей законопроект допоможе усунути неузгодженості між нормами законів про політичні партії та про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців та Кодексу адміністративного судочинства.
Дбатимемо про професійне здоров’я
Ратифікувати Конвенцію Міжнародної організації праці 1985 року про служби гігієни праці пропонує Верховній Раді Комітет у закордонних справах. На засіданні, зокрема, зазначалося, що, згідно з цим документом, служби гігієни праці мають установлювати й оцінювати ризики від небезпек для здоров’я на робочому місці; наглядати за чинниками виробничого середовища та виробничих операцій, які можуть шкодити здоров’ю працівників, у тому числі, за санітарним обладнанням, їдальнями та житловими приміщеннями, якщо такі приміщення надаються роботодавцем; консультувати з питань планування та організації трудової діяльності, у тому числі з питань планування робочих місць, вибору, експлуатації й стану машин та іншого обладнання, а також з питань речовин, що використовуються в трудовій діяльності.
Відповідно до Конвенції, зауважили учасники засідання, служби гігієни праці повинні брати участь у розробці програм для вдосконалення виробничої практики, у випробуванні й гігієнічній оцінці нового обладнання, консультувати з питань безпеки та гігієни праці, а також ергономіки й засобів індивідуального та колективного захисту. Окрім того, зазначені служби повинні наглядати за станом здоров’я працівників, сприяти пристосуванню трудової діяльності і заходам професійної реабілітації, співпрацювати в забезпеченні інформацією, в організації навчання в галузі безпеки та гігієни праці, а також ергономіки, організовувати першу та невідкладну медичну допомогу, аналізувати нещасні випадки на виробництві й професійні захворювання тощо.
Члени комітету наголосили, що ратифікація Конвенції сприятиме подальшій адаптації національного законодавства у сфері охорони праці та охорони здоров’я до законодавства Європейського Союзу, збереженню трудового потенціалу України, зниженню професійної захворюваності, інвалідності та зменшенню витрат на регресні виплати, пільги і компенсації за роботу в шкідливих та небезпечних умовах праці.
Амністіям — ні!
Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів з приводу відшкодування шкоди при звільненні особи від кримінальної відповідальності чи покарання.
Законопроектом пропонується відмовитися від застосування інституту звільнення від кримінальної відповідальності на підставі закону про амністію, залишивши можливість звільнення лише від покарання після судового розгляду кримінальної справи, та розширити умови звільнення від кримінальної відповідальності за злочини середньої тяжкості.
Крім того, народні депутати пропонують для реального забезпечення відшкодування потерпілому шкоди, завданої злочином, внести зміни до Кримінально-процесуального кодексу, якими визначити таке відшкодування однією з умов, за яких може бути застосовано звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку з передачею особи на поруки та звільнення від відбування покарання з випробуванням тощо. Такі само зміни запропоновано до закону про застосування амністії.
За матеріалами Інформаційного управління апарату Верховної Ради.