В Києві відбулася презентація нового проекту підручників з історії України для учнів 5—12 класів. Доктори історичних наук Наталія Яковенко і В’ячеслав Верстюк запропонували нову концепцію розгляду історії України під гаслом: «Підручник не повинен брехати». 
Основне завдання — розкриття білих плям в історії. І не тільки у тих випадках, коли Україна була жертвою (як-от голодомор), а й коли самі українці поставали не янголами (наприклад, Волинська різня). Усі військові події будуть розкриті не тільки в світлі відваги та боротьби за свободу, а й як руйнація і біль, пекло, яке переживали живі люди. Автори проекту відкидають схему розподілу українського народу на «корінних» і так званих прибульців. Українське — це все те, що відбувалося на її території. Досвід успішності нації дозволяє учневі пишатися своєю країною.
За планом, підручник кардинально зміниться і зовні. Основний принцип структури тексту — це колонки. В колонці ліворуч — лаконічний текст без оціночної редакції, коротко про події. Праворуч — ілюстративний ряд (фотографії, кадри документальних фільмів, листи, мемуари, документи). Таким чином, учень сам повинен вибирати історичну правду — як свою власну правду. Адже «історія — це відкрита система. Це інтерпретація, до якої учні мають бути причетні». Функція підручника — об’єднання України, введення історії України у всесвітній контекст і навпаки.
Процес створення підручника досить затяжний і затратний. Ініціатори проекту не називають конкретних часових рамок його реалізації. Вводити підручник до програми почнуть з п’ятих класів. Старшокласникам, у яких сформовані уявлення про історію на основі старих книг, нової моделі пропонувати не будуть. Таке поєднання вважається майже неможливим. Як висловилася Наталія Яковенко, «при читанні старих підручників мухи дохнуть з нудьги. А головне, що вони різняться ідеологією і принциповим поглядом на історію». Нова модель підручника спрямована на виховання нового громадянина.