Мішок цементу з «президентською» знижкою і буряки з Єнакієвого не потребують додаткової реклами
Як відомо, виборці Донецької області віддали Віктору Януковичу 90 відсотків голосів. Це найвищий показник серед усіх регіонів. Тепер від перемоги свого кандидата виборці можуть отримати не лише моральне, а й матеріальне задоволення.
Наприклад, будівельний універмаг «Вільнюс» в обласному центрі в зв’язку з обранням нового Президента оголосив знижку на всі товари. Розмір дисконту — 3,48 відсотка. Це різниця голосів, яка дала змогу Віктору Януковичу перемогти в другому турі виборів Юлію Тимошенко. На щиті перед магазином на синьому фоні намальовано цифри, а поруч — квадратик із «галочкою», як у виборчому бюлетені. Тепер із «президентською» знижкою можна придбати паркет, цемент, фарбу, електродрелі та інші корисні в господарстві речі. Акція триватиме до 25 лютого — дня інавгурації нового керівника держави.
— Ідея виникла спонтанно, — розповідає директор магазину Наталія Абашкіна. — Щойно ми почули офіційне оголошення ЦВК про різницю в 3,48 відсотка, одразу вирішили показати всьому Донецьку, що поставили «галочку» недаремно. Реакція персоналу нормальна, покупців — також. Трапляються цікаві моменти. Чоловік із дружиною прийшли за товаром, і вона каже: «Ось я заслужила на знижку. А ти голосував проти всіх, ти — не заслужив».
А от фермер із Єнакієвого Анатолій Тутов продає свою продукцію під торговельною маркою «Єнакіївський президент» уже кілька років. Таку незвичайну назву підприємець обрав ще в 2004-му, коли на посаду Президента України претендували одразу два вихідці з міста — Віктор Янукович та Олександр Яковенко. «Я тоді жартома сказав: у нашому Єнакієвому палицею кинь — поцілиш у кандидата. Потім наші претенденти програли, а я трохи образився. І кажу: давайте як реванш будемо вирощувати овочі під торгівельною маркою «Єнакіївський президент», — розповів фермер. Сьогодні на прилавках донецьких магазинів лежать буряки, морква та корінь селери в пакетах із промовистою назвою. Може, на честь інавгурації варто очікувати на святковий розпродаж?
«Щодо знижок, то, на жаль, уже немає чого знижувати, — розвів руками співрозмовник. — Минулорічні овочі в холодильнику майже закінчилися, а нових ще немає. Коли в травні піде перша суниця, буде не до знижок, бо відриватимуть з руками». За словами Анатолія Тутова, перемога Віктора Януковича ніяк не позначилася на обсягах продажу овочів: «Просто радий, що наша торговельна марка стала актуальною. Нарешті єнакіївський президент відбувся». А найбільше на попит впливає не політика, а погода: в грудні, коли в області були морози й заметілі, покупці кинулися шукати овочі в супермаркетах. Ось тоді фермер із сім’єю не встигав привозити городину до міста — її розбирали моментально.
Донецькі виробники полюбляють продукцію із «політичним» підтекстом. Коли Віктор Янукович був головою обласної державної адміністрації, місцевий лікеро-горілчаний завод випустив горілку «Губернаторська» із символікою області. А в 2002 році, під час першого призначення Віктора Януковича головою уряду, в Донецьку вивели на ринок морозиво «Прем’єр» — глазурований пломбір на паличці. На упаковці було зображено чоловічий силует у костюмі з краваткою та аркуші паперу, які розліталися в різні боки.
Світова преса багато писала про «обамоманію», яка охопила Америку рік тому напередодні інавгурації Барака Обами. Тоді підвищений попит мали футболки, календарі, кухлі з портретом нового президента. А в Кенії навіть налагодили випуск пива «Обама». Що стосується донецьких сувенірних розкладок, то вони на українські вибори ніяк не відреагували: товарів із портретом Януковича там не знайдеш. Продавці кажуть, що під час президентської кампанії хіба що лінивий не отримав безплатно синій прапорець, а учасникам мітингів діставалися чесно зароблені шапки, шарфи та парасольки із прізвищем кандидата.